Jump to content

Saltmästarns fläsk

Kyliem

Recommended Posts

Jag som älskar stekt fläsk köpte två paket av saltmästarns fläsk till middagsmat åt mig och familjen. Står och steker nä jag plötsligt ser på paketet ordet druvsocker. VTF...  Kanske det är jag som är naiv och nybörjare på allt det här med lchf men trodde aldrig att det var socker i stekt fläsk. Åt inte en skiva, kände mig lite äcklad. Äter inte socker i någon form.  Nu måste jag ge mig ut för att hitta annat fläsk :-)

Kan ju alltid köpa osaltat och salta själv.

Ha det bra alla där ute :)

Jag som älskar stekt fläsk köpte två paket av saltmästarns fläsk till middagsmat åt mig och familjen. Står och steker nä jag plötsligt ser på paketet ordet druvsocker. VTF...  Kanske det är jag som är naiv och nybörjare på allt det här med lchf men trodde aldrig att det var socker i stekt fläsk. Åt inte en skiva, kände mig lite äcklad. Äter inte socker i någon form.  Nu måste jag ge mig ut för att hitta annat fläsk :-)

Kan ju alltid köpa osaltat och salta själv.

Ha det bra alla där ute :)

Maila dom och berätta vad du tycker!

• Like 5

Hos Cajsa Warg i Stockholm kan man köpa bacon utan druvsocker, men det kostar 50 kr paketet! Storlek ungefär som baconpaket man brukar köpa.

Köpte häromdagen Coop´s ekologiska bacon, men inte heller det är utan druvsocker. Innehåller diverse E-nr också. Pris 16 kronor ungefär.

• Like 1

Det er bra at dette problemet med matfusk blir tatt opp!

Når vi prater om fläsk og bacon, kasseler og juleskinke bør vi også være oppmerksomme på tilsetningen av polyfosfat i disse produktene. Det er stoffer som tilsettes for å kunne binde større mengder vann i produktene. Resultatet er at man opplever at kroppen får problemer med å skille ut vann (i en periode) for ikke å snakke om de problem som forårsakes for mannens prostatahypertofi.

Forsøk å få kjøpt produkter som ikke er tilsatt matsminke og vannbindende stoffer. Disse har bare ett formål: At noen prøver å selge saltvann til köttpris!!

• Like 2