Kyliem Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Jag som älskar stekt fläsk köpte två paket av saltmästarns fläsk till middagsmat åt mig och familjen. Står och steker nä jag plötsligt ser på paketet ordet druvsocker. VTF... Kanske det är jag som är naiv och nybörjare på allt det här med lchf men trodde aldrig att det var socker i stekt fläsk. Åt inte en skiva, kände mig lite äcklad. Äter inte socker i någon form. Nu måste jag ge mig ut för att hitta annat fläsk :-) Kan ju alltid köpa osaltat och salta själv. Ha det bra alla där ute Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Det går hitta socker överallt och allt är inte deklarerat heller. M.a.o går det inte undvika socker och det är lika bra och försöka vänja sig vid det. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MagnusH Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Du måste slakta grisen själv och stycka den för att vara säker på att slippa socker. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rolf Löfgren Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Köp färskt fläsk och salta vid stekningen. Rena råvaror är det som gäller. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Jag som älskar stekt fläsk köpte två paket av saltmästarns fläsk till middagsmat åt mig och familjen. Står och steker nä jag plötsligt ser på paketet ordet druvsocker. VTF... Kanske det är jag som är naiv och nybörjare på allt det här med lchf men trodde aldrig att det var socker i stekt fläsk. Åt inte en skiva, kände mig lite äcklad. Äter inte socker i någon form. Nu måste jag ge mig ut för att hitta annat fläsk :-) Kan ju alltid köpa osaltat och salta själv. Ha det bra alla där ute Maila dom och berätta vad du tycker! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Själv blev jag väldigt glad när jag äntligen hittade skivad rökt skinka utan tillsatt socker (oftast druvsocker), nämligen Brödernas välrökt skinka: http://www.brodernanilsson.se/produkter/finaste/valrokt_skinka.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyliem Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 Antar att du har rätt Limp. Bara att gilla läget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyliem Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 Bra ide. Det ska jag göra Jäderås. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyliem Posted June 2, 2014 Author Share Posted June 2, 2014 Tydligen måste man det MagnusH. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfvän Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Hos Cajsa Warg i Stockholm kan man köpa bacon utan druvsocker, men det kostar 50 kr paketet! Storlek ungefär som baconpaket man brukar köpa. Köpte häromdagen Coop´s ekologiska bacon, men inte heller det är utan druvsocker. Innehåller diverse E-nr också. Pris 16 kronor ungefär. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VET Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Det er bra at dette problemet med matfusk blir tatt opp! Når vi prater om fläsk og bacon, kasseler og juleskinke bør vi også være oppmerksomme på tilsetningen av polyfosfat i disse produktene. Det er stoffer som tilsettes for å kunne binde større mengder vann i produktene. Resultatet er at man opplever at kroppen får problemer med å skille ut vann (i en periode) for ikke å snakke om de problem som forårsakes for mannens prostatahypertofi. Forsøk å få kjøpt produkter som ikke er tilsatt matsminke og vannbindende stoffer. Disse har bare ett formål: At noen prøver å selge saltvann til köttpris!! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyliem Posted June 3, 2014 Author Share Posted June 3, 2014 Intressant VET. Det visste jag inte. Tack för upplysningen om polyfosfat Nu ska jag läsa på och lära mig mer om det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts