Maja99 Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 http://quiz.svd.se/default.aspx?sTid=1126 Snälla någon, gör detta testet. Det gick sådär för mig, 1 rätt ! Vill gärna ha kommentarer, please! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus77 Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 http://quiz.svd.se/default.aspx?sTid=1126 Snälla någon, gör detta testet. Det gick sådär för mig, 1 rätt ! Vill gärna ha kommentarer, please! Det gick 100% bättre för mig än för dig... jag hade två rätt! Men inte handlade det så mycket om nyttig mat, inte. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fru Hå Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Hmmmm, två rätt här också. Jag tolkar det som bra betyg på att jag aldrig fattat det där med kaloriräkning. Kolhydratreducering är betydligt enklare och bättre tycker jag. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maja99 Posted January 9, 2013 Author Share Posted January 9, 2013 Det gick 100% bättre för mig än för dig... jag hade två rätt! Men inte handlade det så mycket om nyttig mat, inte. Skönt, då var det inte jag som är helt blåst "Koll på nyttig mat", knappast. Och frågan om mest kalorier, vin eller läsk, hallå, hur räknar de där, är det alkoholen som ger mer energi än socker då eller, jag förstår inte? I min bok är det mindre onyttigt med vin än läsk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus77 Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Skönt, då var det inte jag som är helt blåst "Koll på nyttig mat", knappast. Och frågan om mest kalorier, vin eller läsk, hallå, hur räknar de där, är det alkoholen som ger mer energi än socker då eller, jag förstår inte? I min bok är det mindre onyttigt med vin än läsk. Det är förmodligen endast kalorierna, dvs energin, som räknas. Min bok liknar din... Iofs är det kanske lättare att konsumera stora mängder läsk jämfört med vin. Kanske är därför man upplever läsk som mer onyttigt. Jämför man samma mängd kanske de har rätt i allafall. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavegirl IF Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 2/8 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 0/8 - slå det den som kan. (Och ja, jag gjorde mitt bästa) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 3/8 fick jag. Tycker att frågan om vilket av "ett glas" läsk och "ett glas" rödvin som innehåller flest kalorier var helt felformulerad. Vanligen brukar vin serveras i ett halvfullt vinglas, medan de som väl dricker läsk ur glas gärna har 40-50 cl glas. De borde ha specificerat mängden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PiaM Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 6/8.. i know my calories... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willas Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 4/8 med en del lyckade gissningar... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rebecka Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 2 rätt... Kan ärligt säga, en hel del gissningar!! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bazinga Posted January 9, 2013 Share Posted January 9, 2013 Alltså, seriöst... fråga 5... "hur många kcal innehåller ett glas standardmjölk?" Ja, det beror väl på hur stort glaset är? Eller är "ett glas" någon slags standard? Fick rätt på den iaf. 3/8... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Penny Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 1/8 jag också! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Jag fick två rätt och med tanke på mitt resultat, säger jag som en dålig förlorare ska utrycka sig... värdelöst vetande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 4/8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harlequin Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 4/8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
melderv Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 5/8 =) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Runesson Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 lol, ett rätt för mig. Behöver nog den där utbildningen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HealthyBasterd Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 3/8! Som sagt, inte helt lätt att veta hur stort "ett glas" är Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallra Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 3/8 Jag håller med Sandra, Bazinga och HealthyBasterd ang. måttenheten "ett glas", hur vet man mängden? Jag kanske har superstora glas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pch Posted January 14, 2013 Share Posted January 14, 2013 3/6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts