Tiny Tom Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Hej, Efter jag uppdaterade min profil häromdagen så började jag kolla runt lite på vad det finns för mer funktionalitet i anslutning till denna. Jag hittade något som kallas "statusuppdateringar". Spontant känns detta som något som kan ge lite mer "community"-känsla åt forumet då detta möjliggör, som jag förstått, spontana kommentarer om allt möjligt även bortom kostaspekten. Ungefär som en slags Twitter fast på forumnivå. Jag tänkte passa på att fråga om det finns någon medveten funktionalitet, dvs i princip "hur är det tänkt att fungera?". Det jag luskat ut på egen maskin är att man hittar alla statusuppdateringar via denna länk: http://forum.kostdoktorn.se/statuses/all/ Vill man få lite mer fart på nyttjandet av detta tror jag det skulle underlätta om man kunde nås av statusuppdateringar på något enkelt sätt. Antingen genom att de visas jämt på någon allmän plats, ex startsidan för forumet. Det kan ju såklart vara så enkelt att jag missat att så redan sker. Hursomhelst, en spontan kommentar om något som, kanske, har potential att förbättra forumet ytterligare. Ha det! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted June 3, 2014 Share Posted June 3, 2014 Tack för "tipset", Tiny Tom! Jag visste inte om denna funktionalitet, faktiskt. Nog inte många som märkt den. Jag har anmält detta som ämne för diskussion inom moderatorsgruppen. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 Jag grävde vidare. Det finns inställningar för statusuppdateringar. Gå in på: Kontrollpanelen > Fliken "Notifieringalternativ" > Statusuppdateringar Där finns följande tre alternativ som man kan välja bland: "Notifiera mig om svar på mina statusuppdateringar Notifiera mig om svar på statusuppdateringar som jag tidigare har svarat på Notifiera mig när en vän uppdaterar sin status" 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts