Jump to content

Bra Tahini?

Totto

Recommended Posts

Vad gör du med det? Jag har en burk som jag köpte på tiden då jag åt hommous, men sen jag inte gör de längre så står burken där och jag vet inte va göra med... Den är förresten köpt på ÖB.

Händer att jag gör hummus, men oftare baba ganosh. Eller så tar jag ett par skedar direkt ur burken. Förr hade jag det gärna på smörgås.

Där ser man. Det låter spännande. ÖB, som sagt. men om sorten de har anses "bra" har jag ingen uppfattning om. 

har också sett en sort i vissa coop-butiker, tillsammans med kung markattas grejer, men jag tror inte detta var markattans. 

Där ser man. Det låter spännande. ÖB, som sagt. men om sorten de har anses "bra" har jag ingen uppfattning om. 

har också sett en sort i vissa coop-butiker, tillsammans med kung markattas grejer, men jag tror inte detta var markattans. 

ÖB finns ju i Visby, ska kolla där. Tack!

Vi talar om Visby. Fler förslag?

tänker att de trotts allt borde finnas någon sådan butik där? Jag kan tänka mig att beställa online kan vara ett lågkostnadsalternativ. Om du kommer över billiga sesamfrön någonstans kan de löna sig att göra egen. 

tänker att de trotts allt borde finnas någon sådan butik där? Jag kan tänka mig att beställa online kan vara ett lågkostnadsalternativ. Om du kommer över billiga sesamfrön någonstans kan de löna sig att göra egen. 

För att det ska finnas underlag för en invandrarbutik måste det nästan finnas invandrare. De flesta som invandrat till ön kommer från Stockholm.

Sesamfrön är ju en idé förstås.

För att det ska finnas underlag för en invandrarbutik måste det nästan finnas invandrare. De flesta som invandrat till ön kommer från Stockholm.

Sesamfrön är ju en idé förstås.

ah, såklart :) finns väl många invandrare i stockholm? ;)

ah, såklart :) finns väl många invandrare i stockholm? ;)

Min mor till exempel. Hon invandrade från Västergötland på 40-talet.

Vad gäller exotiska livsmedel på Gotland är det mest exotiska det som tillverkas här, fantastiska produkter till orimliga priser men vill man ha mer udda saker kan det vara svårt.

• Like 1