Totto Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Jag ska till stan, dvs Visby, i nästa vecka och ska passa på att storhandla. Nån som har tips på bra och helst inte för dyr tahini? Det går åt en del i hushållet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Det kanske finns någon mellanöstern/asiatisk butik som har billigt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Vad gör du med det? Jag har en burk som jag köpte på tiden då jag åt hommous, men sen jag inte gör de längre så står burken där och jag vet inte va göra med... Den är förresten köpt på ÖB. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Det kanske finns någon mellanöstern/asiatisk butik som har billigt? Vi talar om Visby. Fler förslag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Vad gör du med det? Jag har en burk som jag köpte på tiden då jag åt hommous, men sen jag inte gör de längre så står burken där och jag vet inte va göra med... Den är förresten köpt på ÖB. Händer att jag gör hummus, men oftare baba ganosh. Eller så tar jag ett par skedar direkt ur burken. Förr hade jag det gärna på smörgås. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Där ser man. Det låter spännande. ÖB, som sagt. men om sorten de har anses "bra" har jag ingen uppfattning om. har också sett en sort i vissa coop-butiker, tillsammans med kung markattas grejer, men jag tror inte detta var markattans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 Där ser man. Det låter spännande. ÖB, som sagt. men om sorten de har anses "bra" har jag ingen uppfattning om. har också sett en sort i vissa coop-butiker, tillsammans med kung markattas grejer, men jag tror inte detta var markattans. ÖB finns ju i Visby, ska kolla där. Tack! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Kung Markatta har en tahini som säljs i välsorterade butiken i Stockholm, men den är nog ganska dyr. Kanske den sorten finns på Gotland också? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Vi talar om Visby. Fler förslag? tänker att de trotts allt borde finnas någon sådan butik där? Jag kan tänka mig att beställa online kan vara ett lågkostnadsalternativ. Om du kommer över billiga sesamfrön någonstans kan de löna sig att göra egen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 tänker att de trotts allt borde finnas någon sådan butik där? Jag kan tänka mig att beställa online kan vara ett lågkostnadsalternativ. Om du kommer över billiga sesamfrön någonstans kan de löna sig att göra egen. För att det ska finnas underlag för en invandrarbutik måste det nästan finnas invandrare. De flesta som invandrat till ön kommer från Stockholm. Sesamfrön är ju en idé förstås. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 För att det ska finnas underlag för en invandrarbutik måste det nästan finnas invandrare. De flesta som invandrat till ön kommer från Stockholm. Sesamfrön är ju en idé förstås. ah, såklart finns väl många invandrare i stockholm? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted June 5, 2014 Author Share Posted June 5, 2014 ah, såklart finns väl många invandrare i stockholm? Min mor till exempel. Hon invandrade från Västergötland på 40-talet. Vad gäller exotiska livsmedel på Gotland är det mest exotiska det som tillverkas här, fantastiska produkter till orimliga priser men vill man ha mer udda saker kan det vara svårt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angua Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 tahini är ganska lätt att göra själv. Rosta sesamfrön och mixa med lite olja http://www.tasteline.com/Recept/Hemmagjord_tahini tex Annars rekommenderar jag kung markattas. köpte al wadi en hel del förr, finns på city gross. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inez Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Är det inte rätt stor andel Omega 6 i sesampasta? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts