Jeremias A Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Nån som har nåt bra tips på bra arbetsmat som kan göras hemma och sen värmas upp på arbetsplatsen ? Tar gärna emot ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Soppa funkar i alla lägen, eller gryta om man tar mindre vätska. Sallad behöver inte värmas och i en sallad kan man ha det mesta. En tjock dressing med olja och creme fraiche blandat, eller ganska mycket finriven ost för att binda oljan.. Paj utan pajskal är också nåt som funkar. Annars gör man som man gjort annars, gårdagens rester. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariaF Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Kött/kyckling med cole slaw. Pannkakor. Tacos (på tallrik). Vissa saker blir bäst i många småburkar men jag tycker det funkar bra. Har jag kris kan jag ta med några kokta ägg jag mosar kalla med en klick bregott. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gladan Posted June 6, 2014 Share Posted June 6, 2014 Tja, vilken som helst mat skulle jag vilja säga? Vad är problemet? Har ni mikro så är det ju lätt. När jag lagar mat gör jag alltid 2-3 portioner mer än vad som går åt, lägger i matlådor. Några åker in i kylen att ätas de närmaste dagarna och några in i frysen som äts senare eller en annan vecka/månad. Jag gör ingen speciell "ta med till jobbet"mat... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts