stroker49 Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Jag brukar köpa Arla Naturell yoghurt 3%, helt ok. Idag så jag att de inte hade den längre, men en Mild Naturell Yoghurt med naturlig fetthalt 3,8-4,5%. Den högre fetthalten är ju bra, men inte vill jag ha mild yoghurt! Arlas Turkyoghurt är också mild och menlös. Jag hoppas de kommer med en riktig yoghurt med naturlig fetthalt. Som ett nödsubstitut övervägde jag att köpa en fruktyohurt. Jag undvek de med 0,1%fett men det fanns inget bättre än 2%. Men sockerhalten, 12%!!!! Det är nästan 20% mer än Coca Cola!! SÅ jag provade mesyohurten och gör smothies med bär till dottern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Har du provat rysk? Jag tyckte den var god med vaniljpulver och hasselnötter. Den är dessutom rejält fet 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted June 7, 2014 Author Share Posted June 7, 2014 Ja, men den gillar jag inte så mycket. Och jag vet inte om den passar till smothies och annat "vanligt" bruk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kattuggla Posted June 7, 2014 Share Posted June 7, 2014 Jag älskar Fjällfilen, riktigt krämig och tydligt syrlig. Har en fetthalt på 3,9-4,5%. Fast det är ju fil och inte yoghurt, förstås.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts