Eric Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eric Posted June 11, 2014 Author Share Posted June 11, 2014 Med tanke på mjölksyrakultur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Aldrig hört talas om att mjölksyrakultur skulle fräta tänderna... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Vad vill du med din fråga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted June 12, 2014 Share Posted June 12, 2014 Glukos, fruktos och sukros kan ge karies i kombo med bakterier i munnen. Laktos (som det finns lite av i cf) är dåligt på det. Men jag vet inte om det kan kallas "fräta". Du behöver nog förklara din fråga lite mer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Jag har hört att sura saker mjukar upp emaljen och att man därför inte ska borsta tänderna direkt efter att man ätit något surt. om det stämmer vet jag ju inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Men är det samma syra det är ju en bakteriekultur i mjölkprodukter det kan ju inte ge samma farliga syra som tex vin,jouse odyl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Men är det samma syra det är ju en bakteriekultur i mjölkprodukter det kan ju inte ge samma farliga syra som tex vin,jouse odyl. Det är organiska syror oavsett om dom kommer från juice eller syrade mjölkprodukter. I mjölkprodukterna är bakterierna som producerar syran. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts