Limp Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Åt första gången i mitt liv sockerfri glass idag... det var gott ! Det tog inte många minuter få i sig hela "pyttsen" och alla de fem kolisarna som bodde där. Rött ska det vara... det blir nog fler gånger ! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 13, 2014 Share Posted June 13, 2014 Jag får bara hoppas att någon kommer på iden att göra något liknande med kokosgrädde! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Jag får bara hoppas att någon kommer på iden att göra något liknande med kokosgrädde! Jag testade den här igår. Sötad med agave-nånting (fruktosvarning) dock men väldigt god. http://www.gococonuts.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nytt Liv Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Åt första gången i mitt liv sockerfri glass idag... det var gott ! Det tog inte många minuter få i sig hela "pyttsen" och alla de fem kolisarna som bodde där. Var glassen sötad med annat än socker? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted June 21, 2014 Author Share Posted June 21, 2014 Ja... stevioglykosider står det på burken.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Syster Posted June 21, 2014 Popular Post Share Posted June 21, 2014 Med tanke på titeln på denna tråd, så måste jag nog nu ifrågasätta den starkt Är det verkligen sommar? Alla ni glassälskare bör omedelbart lägga bort den och överväga om det inte är bättre med Varm buljong istället 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honung Posted June 21, 2014 Share Posted June 21, 2014 Syster, jag håller med dig! Vad hände? Här satt man på jobbet, blek och glåmig, och glodde på solskenet utanför hela maj och halva juni. Och nu, när min semester har börjat...? Vad f-n? På midsommarafton tände vi en brasa i spisen för att det var så kyligt. I kväll plockade jag fram och värmde en gammal slatt av barnens julglögg och gav barnen som huttrade framför en film. I morgon får man väl leta fram spellistan med julsånger på Spotify och griljera en skinka eller nåt. Det där med glass lär icke bli aktuellt. Vem kan man reklamera till? SMHI? Yr.no? 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angua Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Jag som lånat glassmaskin och tänkte testa göra jordgubbsglass.. Känns inte så lockande idag, ska tända i kakelugnen istället.. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted June 22, 2014 Author Share Posted June 22, 2014 Stackars ni Jag har varit ute i kortärmat varje dag hela dagarna under helgen och ätit glass Både sockerfritt som sockrat. Det ni... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Stackars ni Jag har varit ute i kortärmat varje dag hela dagarna under helgen och ätit glass Både sockerfritt som sockrat. Det ni... Ja, tyck synd om oss 0,5 plusgrader i natt, behöver jag säga mer... Varma soppor, handskar och åkarbrasor är det som gäller...ingen glass 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Avis på er som inte har sol åter stark pencelin för boreliainfektion får inte vara i solen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Avis på er som inte har sol åter stark pencelin för boreliainfektion får inte vara i solen Usch, det låter inget vidare med borreliainfektion, men bra att du har upptäckt infektionen i tid och fått behandling De är "elaka" små gynnare de där fästingarna. Finns det någon nytta med dem tro, i vårt ekosystem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Usch, det låter inget vidare med borreliainfektion, men bra att du har upptäckt infektionen i tid och fått behandling De är "elaka" små gynnare de där fästingarna. Finns det någon nytta med dem tro, i vårt ekosystem. Tack för omtanke jag har hört att deras enda nytta här i livet är att vara värd för Borelia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajsa576 Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Avis på er som inte har sol åter stark pencelin för boreliainfektion får inte vara i solen Stackars, hoppas att Du kryar på Dig snart! Kram 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Åt första gången i mitt liv sockerfri glass idag... det var gott ! Det tog inte många minuter få i sig hela "pyttsen" och alla de fem kolisarna som bodde där. Rött ska det vara... det blir nog fler gånger ! Nu....blev jag också tvungen att testa glassen...med tanke på innehållsförteckningen måste jag säga att den smakade helt OK... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts