may

6 månader utan gluten

Recommended Posts

Skönt att kunna hitta och eliminera det som ger värk!

Jag har varit utan gluten sedan januari -09, då jag började med lchf. Något år därefter tänkte jag att det inte kunde skada att äta lite av det goda surdegsbrödet från den lokala bagaren. Jag blev så sjuk! Fruktansvärd kramp i magen, kräkningar och diarré.... Inga problem att låta bli allt bröd efter den smällen!

• Gilla 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vad bra att du har hittat orsaken till ledvärken. Min anhöriga har ätit vetefritt / glutenfritt i ca 7 mån och hon mår mycket bättre men är inte helt bra. Så fort hon får i sig vete så blir det sämre. Har ni någon erfarenhet av rapsolja som finns i Bregott, läste att det inte är så bra med rapsolja när man har ledproblem? Det handlar väl om att utesluta en sak i taget..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad bra att du har hittat orsaken till ledvärken. Min anhöriga har ätit vetefritt / glutenfritt i ca 7 mån och hon mår mycket bättre men är inte helt bra. Så fort hon får i sig vete så blir det sämre. Har ni någon erfarenhet av rapsolja som finns i Bregott, läste att det inte är så bra med rapsolja när man har ledproblem? Det handlar väl om att utesluta en sak i taget..

Ja det är väl mer Omega 6 i rapsolja men samtidigt äter man väl kanske inte så mkt sånt. Jag har slutat äta bregott eftersom jag i princip inte äter bröd längre, bara fröknäcke ibland och då tar jag smör på. Om din släkting äter LCHF så är ju det antiinflammatoriskt i sig men om hen inte gör det så bör hen sluta med processad mat och socker och kanske mjölkprodukter. Man får nog prova sig fram som sagt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg