Leopold Roos Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Är det någon som är kunnig om det verkligen hjälper att bestråla cancer med gamma? Fungerar cellgifter? Alltså när man har cancer som spridit sig mycket över många ställen i kroppen. Kortsiktigt ibland ja kanske men har hört att princip alla kommer dö av det på lång sikt (inom 10år). Minns jag läste om något cancer center i usa som inte bestrålade och satte in cellgifter och de hade 33% överlevnad på patienter efter 10år medans de andra ställena hade 0%. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Jag har läst samma, men jag har ingen källa, det var bara något jag har läst i förbigående. Föredrag om ketogen kost vid cancer Cancer verkar vara en mitochondria sjukdom, liksom MS. Jag skulle kolla in Terry Wahls ketogena kost (Wahls paleo plus) för ett ketogent kost program som också ger mycket näring. När mitochondrierna inte fungerar så producerar cellerna för lite energi. Därför är det viktigt att tillföra mycket näring för att kick-starta mitochondrierna igen. Det verkar också vara en metabol sjukdom, så lågkolhydrat kost låter rätt. Wahls kost innehåller det bästa från paleo, ketogen kost och vegan/raw food. Sammanfattning av Thomas Seyfrieds bok http://www.diagnosisdiet.com/what-causes-cancer/ Robb Wolf om cancer http://robbwolf.com/2013/09/19/origin-cancer/ Lågkolhydratkost vid cancer http://www.bulletproofexec.com/low-carb-paleo-diets-vs-cancer-a-follow-up-note-to-steve-jobs/ Authority nutrition om forskning kring ketogen kost/cancer (forskning stödjer inte rakt av en ketogen diet) http://authoritynutrition.com/ketogenic-diets-and-cancer/ Kanske inte vad du letade efter 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Den här forskaren Dominic D´agostino menar också att cancer beror på skador i mitonkondrien. Den här förelåsningen är jätteintressant. Om du vill, skippa inledningen till att börja med och kolla från 30 minuter in. Edit: kanske det du söker inte tråden det här heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 15, 2014 Share Posted June 15, 2014 Jag tror nog om man ska generalisera lite så har tumörsorten och vart i kroppen den är lokaliserad, stor betydelse för hur väl cellgifter och strålning hjälper. En strikt ketogen och näringstät kost kan inte annat än vara till stor hjälp, i kombination med de behandlingar som läkaren ordinerar. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dufva Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Man skulle vilja se lite bättre statistik på överlevnaden och inte minst hur dom som verkligen blir botade gått tillväga Ibland verkar det ju som om läget snarast försämras när läkarna börjar skära i kroppen Kanske är det när "moderplantan" skärs bort som order går ut till slumrande celler runt om i kroppen att verkligen börja växa till sig? Liknande scenarier ser vi ju i naturen Jag kapade en häck på tomten nu i våras och idag har jag tusen nya plantor inne på halva gräsmattan tack vare det Kanske är det även så cancer ofta fungerar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrix Posted June 16, 2014 Share Posted June 16, 2014 Man skulle vilja se lite bättre statistik på överlevnaden och inte minst hur dom som verkligen blir botade gått tillväga Ibland verkar det ju som om läget snarast försämras när läkarna börjar skära i kroppen Kanske är det när "moderplantan" skärs bort som order går ut till slumrande celler runt om i kroppen att verkligen börja växa till sig? Liknande scenarier ser vi ju i naturen Jag kapade en häck på tomten nu i våras och idag har jag tusen nya plantor inne på halva gräsmattan tack vare det Kanske är det även så cancer ofta fungerar Seyfried, som nämns ovan är av den inställningen (att dagens operationer, cellgifts- och strålbehandling ofta förvärrar prognosen). Och han är verkligen ingen tomte, utan har ägnat sig åt seriös cancerfoskning i decennier. Det här känns som ett känsligt ämne att diskutera, eftersom det finns många kvacksalvare som påstår att tex hajfensbrosk eller homeopatiska botar cancer. Det är också rätt hopplöst att utvärdera dom redan vedertagna behandlingsformerna eftersom cancer är en dödlig sjukdom och det är därför ofta etiskt omöjligt att göra jämförande studier på människor. Om patienten dör så är det trots behandling, om inte så är det tack vare. Men om det är som Seyfried hävdar (vilket jag tror), att cancer inte är en genetisk utan metabolisk skada så är premisserna för dagens vedertagna cancerbehandling felaktiga. Därmed inte sagt att vissa av dem fungerar, men i så fall beror det snarat på en lycklig slump. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Är det någon som är kunnig om det verkligen hjälper att bestråla cancer med gamma? Fungerar cellgifter? Alltså när man har cancer som spridit sig mycket över många ställen i kroppen. Kortsiktigt ibland ja kanske men har hört att princip alla kommer dö av det på lång sikt (inom 10år). Minns jag läste om något cancer center i usa som inte bestrålade och satte in cellgifter och de hade 33% överlevnad på patienter efter 10år medans de andra ställena hade 0%. Såg precis denna föreläsning ang cancerbehandling och tänkte på din tråd. Efter har sätt den så är det på hans klinik jag skulle vilja bli behandlad på om jag fick cancer. Han sågar cellgiftbehandling riktigt hårt. Dåligt ljud med mkt intressant föreläsning (även om han har mossig syn på mättat fett) (obs, 2 delar) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angua Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Konstigt att överlevnaden för cancerpatienter ökat så med tanke på att alla läkare behandlar fel och bara försöker ta livet av sina patienter? Givetvis är det inte perfekt och fortsatt forskning behövs och konstigt nog görs det också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts