Tiny Tom Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Hej, Jag läste i tråden av Calle90 att det inte gick att avregistrera sig när han önskade. Stämmer detta fortfarande? Hur gör man i annat fall? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Frågan är ju varför? Varför vill man avregistrera sig? Vill man inte fortsätta att skriva så behöver man ju inte logga in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Hoppas du inte sticker härifrån Tiny Tom. Synd att den där tråden ska förstöra. Har alltid tyckt din kunskap har varit välbehövlig. Saknade dig när du var härifrån länge. Nej tyvärr finns det ingen avregistreringsfuktion. Jag tycker det borde. Iallafall att man döljs ett år och om man fortfarande inte har loggat in, tas bort. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted June 18, 2014 Author Share Posted June 18, 2014 Frågan är ju varför? Varför vill man avregistrera sig? Vill man inte fortsätta att skriva så behöver man ju inte logga in. Tja, i normala fall så är det god nätkutym att försöka avveckla sådant man inte använder. Det handlar om allt från säkerhet till personlig integritet eller varför inte bara att s.a.s. siter skall vara städade och inte belamrade med data som inte behövs (och potentiellt kan ställa till det). Ett exempel på de första bitarna är att det är fortfarande väldigt vanligt att människor använder samma lösenord på flera ställen. Det kan få till konsekvens att hacka en harmlös "skräpsida", typ en tjänst som man bara testar någon gång av nyfikenhet eller för en kortare tid, och så kommer hackare över lösenordet till denna kan det falla sig så illa att användarkontot innehåller uppgifter om andra tjänster, ex. mail etc, som använder precis likadant lösenord. Vad gäller integritetsaspekten så finns ju en mängd företag som lever på att dammsuga nätet efter persondata för att sedan länka ihop dessa för att få till en gemensam dataprofil som i många fall kan avslöja mer om en människa än vad kanske vederbörandes närmaste vänner känner till. Detta kan sedan säljas till företag som vill rikta specifik reklam och liknande etc. Bara några exempel men det finns otaliga fler. Tillägg: Fick på omvägar en kommentar med en antydan att det jag försökte beskriva ovan vad gäller säkerhet inte riktigt hade förståtts så jag ska vara lite mer utförlig och ge ett mer konkret och förhoppningsvis mer pedagogiskt (hej, Stoscha ) exempel. I nästan alla sammanhang så fungerar vi människor genom att vi automatiskt tolkar in saker omedvetet. Det här påverkar sedan våra beslut. Ett exempel på detta är om vi under en massa år nyttjat någon tjänst eller litet företag som vi blivit väldigt "tjenis" med och litar på till hundra procent pga de tidigare positiva erfarenheterna. Skulle den här affärsidkaren helt plötsligt lansera någon ny tjänst/produkt så skulle vi med detta i bagaget vara långt mer troliga att nappa på även denna nya tjänst/produkt än en helt ny kund. Inget konstigt med detta ur marknadsperspektivet. Det här är för övrigt anledningen till att många stora företag lägger fokus på barn, ex. så har BK huvudkronor (i papp), Max ballonger och Donken kör hårt med sina Ronald McDonald-aktiviteter i form av barnkalas, sjukhus etc. Man vill i tidig ålder skapa en undermedveten effekt som är positiv och förknippar varumärkena till detta vilket underlättar framtida köp och marknadspotential. Det är ju per se inget dåligt att knoddarna ges huvudkronor, ballonger etc men man måste vara fullt medveten om VARFÖR så sker. Inget av dessa stora företag är i "känslo- och humanitetsbranschen" s.a.s. utan de räknar allt i kronor, ören...och dollar. Så är det bara och så funkar det i all marknadsverksamhet även om mindre affärsidkare oftare har potential att åtmistone delvis göra detta med en smula äkthet bortom vinstintressen. Poängen här är alltså att när någon - företag, organisation eller vad det nu vara månde - har ett specifikt mål så tar man till de verktyg som finns för att åstadkomma detta och ett väldigt effektivt verktyg är att i möjligaste mån spela på känslor och det undermedvetna hos den man riktar sig till. Ok, så vad har detta att göra med IT-säkerhet då? Jo, jag tror - och hoppas - att de flesta av er som läser detta inte på allvar tror att att det där mailet som just hamnade i er inkorg och som lovar er 10% av 200 miljoner om ni hjälper en advokat att föra ut pengar ur Nigeria...har någon annan funktion än att, vartefter, länsa ert eget bankkonto. Även om den typen av bedrägeriförsök fortfarande faktiskt får resultat så är de flesta skeptiska i dessa sammanhang. Knepigt värre, om man är bedragare vill säga. Så hur gör då dessa för att få bättre fart på sin bizniz? Jo, de ser till att spela på det undermedvetna hos de man riktar sig till. Ett mycket enkelt sätt att åstadkomma detta är att man bygger upp en större kunskap om den man riktar sig till för att lättare få önskad effekt. Den här tekniken kallas för "spear-phishing" och bygger på att man istället ser till att den man kontaktar släpper garden för att uppnå någon slags effekt som går att utnyttja. Det är här det blir viktigt att ex. hacka små och relativt betydelselösa siter som jag nämnde tidigare. För via dessa kan vi kanske få info om inte bara lösenord utan även personens andra intressen och aktiviteter. Mha denna kunskap så kan man bättre författa mail som ex. lättare leder till att det undermedvetna tar över och vips så har man klickat på det där bifogade PDF-dokumentet eller på den där länken som skulle gå till bästa kompisens jätteroliga fredagsvits...men i själva verket installerade något slags malware på din dator. Konkret, om ett mail kommer från någon helt okänd à la Nigeriabrevsmallen så får det inte lika trolig effekt som om någon närstående, kollega, chef etc ber om en tjänst eller tipsar om något kul etc. I det senare fallet så litar många (fortfarande) automatiskt på att det är ok och några sekunder senare så har man gjort något man inte borde. Det här är för övrigt något som funkar även på elitens elit om det går undan och görs välregisserat. Ett sådant företag, RSA, som ansvarar för en hemsk massa s.k. certifikat i världen råkade på den här typen av attack för ett par år sedan genom att man helt enkelt utsattes för en attack där trovärdiga mail skickades internt på företaget vars innehåll utgick från att någon chef/kollega eller liknande bad att få ett dokument kompletterat eller ifyllt...och det fick man ju...och mer därtill. Mer läsning: http://www.bankinfosecurity.com/tricked-rsa-worker-opened-backdoor-to-apt-attack-a-3504/op-1 Tilläggas bör att attacken mot RSA var en så kallad APT (advanced persistent threat) vilket normalt sätt inte är vad Göte Johansson från Säffle utsätts för. Dock är principen vad gäller att spela på det undermedvetna identisk och alltid användbar för de som sysslar med sådana här saker. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Sigurdur Posted June 18, 2014 Popular Post Share Posted June 18, 2014 Jag tycker också att den som vill ska kunna avregistrera sig enkelt, utan att bli ifrågasatt. Ibland vill man gå vidare i livet, och då kan det kännas bra att få ett konkret avslut. Oavsett vad det är man avslutar. Konstigt att så många har så svårt att förstå detta. Jag har inte tänkt avregistrera mig, men jag har full förståelse om någon skulle vilja det, oavsett vad det är för forum eller förening eller annat man är med i. Det finns alltid något skäl till att folk vill lämna något bakom sig och fortsätta framåt. Detta borde ni moderatorer/forumansvariga respektera och uppmärksamma och förbättra. Frågan har varit på tapeten många gånger och det finns en anledning till detta. 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted June 18, 2014 Author Share Posted June 18, 2014 Hoppas du inte sticker härifrån Tiny Tom. Synd att den där tråden ska förstöra. Har alltid tyckt din kunskap har varit välbehövlig. Saknade dig när du var härifrån länge. Nej tyvärr finns det ingen avregistreringsfuktion. Jag tycker det borde. Iallafall att man döljs ett år och om man fortfarande inte har loggat in, tas bort. Tackar för uppskattningen Leo! Men som den där tråden utvecklade sig utan ingripanden från moderatorer så känner jag att det här stället har helt fel karma för min smak. Jag är väldigt värdestyrd (och vore det inte så skulle jag sannolikt inte heller haft så mycket kunskap att dela med mig av under tiden här eftersom min erfarenhet är att det finns en stark koppling mellan etik och högre kunskap/erfarenhet). De här värderingarna ligger till grund för principer som fick sig en omgång i den tråden varför jag måste ställa in mig på att agera på detta. Vill bara veta läget ifall det inte blir några konsekvenser efter moderatorerna slagit sina kloka huvuden ihop enligt Systers avslutande kommentar. Tack för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Det blir ju väldigt knepigt om alla dina inlägg i diskussionerna här helt plötslig nollställs och raderas. Dina inlägg är VÄLDIGT uppskattade. Ibland blir det fel, vem som har fel kan diskuteras! Och det är väl därför vi är här... för att diskutera. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Tiny Tom, jag tycker att du ska fortsätta skriva här Självklart ska man enkelt kunna avregistrera sig, däremot måste man nog acceptera att de inlägg som skrivits blir kvar, men det skulle ju vara snyggt om man då fixade ngn form av anonymisering av dessa. 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Vi började diskutera tråden rätt snabbt och det såg ut som ni kunde lösa det själva men sen eklaerade det igen tyvärr. Jag själv tycker ju man får ge kritik till folk. Där har du helträtt. Men du kunde varit mjukare i tonen även fast du var helt trött på upprepningarna. Vikitgt för oss moderatorer att alltid försöka prata vänligt fast man är frustrerad. Dock kan vi ju inte kräva det av alla andra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Snälla vän... Jag uppskattar så mycket det som du skriver... Jag spelar absolut inte i samma liga som du, men du har tagit dej tid att förklara saker som gör att jag förstår hur det funkar och kan gå vidare. Inte för att JAG begriper allt (eller ens att hela din kunskap är relevant för mej) men du har en pedagogisk förmåga som gör att jag skulle verkligen sakna de inlägg du väljer att kommentera. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheOcean Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Kanske ofint av mig att fråga, men vilken tråd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Instämmer med flera här, TinyTom du är en av dem som bidrar stort med kunskap och fördjupad diskussion här. Hoppas du stannar kvar! Jag förstår din lust att dra dock, eftersom jag själv verkligen tröttnat en del sista tiden när varje tråd fastnat eller slirat från ämnet pga samma typ av frågor. Jag tyckte det var bra att diskussionen kom i den nämnda tråden, eftersom jag tror det var något som "låg i luften" och behövde ventileras. Men apropå dålig karma så vill jag själv bara flytta fokus till något mer meningsfullt, om jag upplever att en tråd blir tråkig eller dum. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syro Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Jag önskar att du stannar kvar Tiny Tom, dina inlägg är alltid intressanta och lärorika. Nu har jag ju ingen aning om vad som hänt eftersom jag har tagit en lång paus från alla forum jag är medlem i av olika anledningar. Gör som jag, ta en paus och återkom senare om det känns bra. Själv skriver jag inte så mycket utan läser och begrundar. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 18, 2014 Share Posted June 18, 2014 Vi har beslutat att gömma tråden tills vi kommer på vad vi ska göra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leffe A Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 jag viil avregistreras som medlem, hur gör man? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Instämmer med flera här, TinyTom du är en av dem som bidrar stort med kunskap och fördjupad diskussion här. Hoppas du stannar kvar! Jag förstår din lust att dra dock, eftersom jag själv verkligen tröttnat en del sista tiden när varje tråd fastnat eller slirat från ämnet pga samma typ av frågor. Jag tyckte det var bra att diskussionen kom i den nämnda tråden, eftersom jag tror det var något som "låg i luften" och behövde ventileras. Men apropå dålig karma så vill jag själv bara flytta fokus till något mer meningsfullt, om jag upplever att en tråd blir tråkig eller dum. Kan bara hålla med dig Angelico i det du skriver och hoppas att du Tiny Tom stannar kvar. Precis som många andra här har jag också varit inne mindre för jag tycker det jag i tankarna har kallat "vegantrams" och "blandkostpladder" blivit för mycket. För egen del finns jag på forumet för att jag funnit att lågkolhydrat är min grej och jag vill fördjupa mig och förstå mer. Då blir det trist när trådar mals sönder av veganpropagande eller av frågor av någon som inte orkar läsa lågkolhydratens ABC ( inte att blanda ihop med riktiga nybörjarfrågor). Har flera gånger föreslagit att vi skulle ha en avdelning för dem/oss som vill fördjupa oss inom lågkolhydrat men får ingen som helst respons av moderatorerna. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Kan bara hålla med dig Angelico i det du skriver och hoppas att du Tiny Tom stannar kvar. Precis som många andra här har jag också varit inne mindre för jag tycker det jag i tankarna har kallat "vegantrams" och "blandkostpladder" blivit för mycket. För egen del finns jag på forumet för att jag funnit att lågkolhydrat är min grej och jag vill fördjupa mig och förstå mer. Då blir det trist när trådar mals sönder av veganpropagande eller av frågor av någon som inte orkar läsa lågkolhydratens ABC ( inte att blanda ihop med riktiga nybörjarfrågor). Har flera gånger föreslagit att vi skulle ha en avdelning för dem/oss som vill fördjupa oss inom lågkolhydrat men får ingen som helst respons av moderatorerna. En högst personlig åsikt från min sida utan att pratat med någon annan av moderatorer eller administratörer är att hela forumet är ju till för att prata om och fördjupa sig i lågkolhydratkost. Alla andra ämnen är fritt att skriva om under Övrigt. Har du någon tanke om vad som kan ingå i en fördjupande avdelning, vilka speciella "frågeställningar"? Bra med nya tankar som kan förbättra forumet 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tiny Tom Posted June 19, 2014 Author Share Posted June 19, 2014 En högst personlig åsikt från min sida utan att pratat med någon annan av moderatorer eller administratörer är att hela forumet är ju till för att prata om och fördjupa sig i lågkolhydratkost. Alla andra ämnen är fritt att skriva om under Övrigt. Har du någon tanke om vad som kan ingå i en fördjupande avdelning, vilka speciella "frågeställningar"? Bra med nya tankar som kan förbättra forumet Nu är jag inte helt på det klara över vad Fundersam fiskar efter men om jag utgår från mig själv så har ju det stora "problemet" under min egen lågkolhydratkostresa varit att grunderna har varit enkla att följa men därefter när man ska stå på egna ben och komma vidare med livets praktikaliteter eller nya problem/prövningar så har det inte funnits så mycket att vända sig till annat än till att experimentera på egen hand. Tilläggas bör att då har jag ändå haft ett stort kontaktnät över hela världen med väldigt erfarna människor inom kost och träning som jag litar på och respekterar. Men förvånansvärt ofta så har inte heller dessa haft exakt koll även om de ofta gått på känn och i bästa fall ändå "fått till det". Men varför saker funkar har man ofta inte riktigt koll på och i vilka sammanhang man bör göra si och så blir då inte helt solklart heller. Så den där fördjupningen både jag och Fundersam söker är kanske i linje med praktiska erfarenheter i kombination med teorier som möjligtvis förklarar dessa? Ett exempel är exempelvis hur jag under senaste året experimenterat mycket med att tillföra kolhydrater i kosten i anslutning till träning. Som många kanske vet så har jag varit relativt strikt under hela min tid av lågkolhydratkostätande och det har jag ju varit helt enkelt för att det har funkat och för att jag inte upplevt mig ha på fötterna vad gäller faktiska orsaker/teorier till varför ett ökat kolhydratsintag vore bra. För att stämma i bäcken lite så anser jag fortfarande att ett relativt strikt intag är det man alltid bör utgå ifrån. Har man dessutom inga påförda kroppsliga krav i form av hård träning och önskan om prestationseffekter i relation till tävling eller liknande så ser jag i nuläget fortfarande inga anledningar till att ändra detta. Möjligtvis, för den som är på banan och s.a.s. "äger" sin kosthållning till fullo, så kan ett något mer liberalt kolhydratsintag ge praktiska effekter. Uttryckt annorlunda, Tommy Tappar funkar för "normal-LCHF:aren" ofta prima men klarar man av ett tillskott vad gäller intaget av kolhydrater så kan det rent praktiskt bli mycket enklare att följa kosthållningen över tid och hela livet ut. Skillnaden mellan 0-20 gram/dag och 30-50 g/dag kan faktiskt vara riktigt stor praktiskt sett även om det grammässigt/energimässigt inte är mycket att tala om. Jag är fortfarande inte helt hemma vad gäller mina egna behov och hur jag kan optimera prestation etc rent praktiskt men jag kan ju i varje fall nämna att mitt tidigare normalintag låg på kring 30-50 g/dag vilket jag en "normal" dag fortfarande håller mig till. Däremot så har jag återkommande på åtminstone ett par träningsdagar i veckan varit uppe på 150-200 g/dag till synes utan några problem och tvärtom en del positiva effekter i relation till mycket mer utfyllda glykogenlager vilket i början gav intrycket av att spegelbilden såg dopad ut. Det jag försöker få koll på just nu är om det är bättre att fylla på efter varje träningspass eller att nöja sig med ett par tillfällen i veckan. Jag är också intresserad av att se hur mycket jag kan pressa glykogeninlagringen och ätandet av kolhydrater. Vanliga riktlinjer för s.k. "refeeds" brukar ligga på 300-500 g/dag men där är jag inte än...och ser i nuläget ingen anledning till att gå dit heller. Den som lever får se. En stor nytta med det här forumet förutom att det är ett rätt trivsamt sådant...överlag...är just att det till sin natur präglas av "doers". Med det menar jag att de flesta som kommer hit har ju ett intresse och ett incitament att själva "practise what is preached". Den miljön är fantastisk i synnerhet för någon som undertecknad som insett att det till allra största del numera handlar om självexperimenterande och erfarenheter (egna och andras). Jag får ex. absolut ingenting ut av Jacob Gudiols siter och möjligtvis lyckas Aragon, MacDonald och ibland Guyenet att ibland komma med något jag inte haft pejl på eller något jag kan fundera vidare på. Det här handlar helt enkelt om att ju mer avancerad man blir inom ett område desto mer måste man vara "sin egen lyckas smed" helt enkelt eftersom ingen annan kan ge dig det du själv måste vaska fram genom att applicera din kunskap och ifrågasätta/bekräfta denna praktiskt. Uttryckt annorlunda, det finns många här på forumet som genom välskrivna dokumentationer av sina egna erfarenheter gett mig nya infallsvinklar och tankar att fundera kring. Det tål att tänkas på för den som lever i tron att jag är någon slags guru etc. Det skall inte stickas under stol med att i många sammanhang så har jag kanske faktiskt hunna glömma mer än vad många hunnit lära sig... Men för att jag själv ska utvecklas så är det mycket värt att läsa andras erfarenheter. Det kan handla om nybörjare som medvetet eller omedvetet råkar ramla in på frågeställningar som man kanske tidigare tagit för självklara...och som alltjämt är det...men just den där vinklingen och varianten på frågeställningen leder vidare på ett sätt som får konsekvenser längre fram eller ger möjlighet att se andra sammanhang. Det kan även handla om mer avancerade som genom eget experimenterande eller annan kunskapsförkovran delar med sig av sådant som leder till nya infallsvinklar. Hmm...vad var det den här tråden handlade om nu igen!? OT, så det förslår...men poängen jag försöker nå fram till med det senaste är väl egentligen bara att vad gäller att förbättra sin egen potential och lyckas med sin kosthållning kan i stora drag vara att dela med sig av sina egna erfarenheter. Det här kan ju göra att man även tvingas ifrågasätta sig själv mera på ett sätt som gör det lättare att komma vidare. Vad gäller det övriga så får jag sova på saken. Midsommar står för dörren...sägs det. Tackar dock för all uppskattning och värme här och via PM! Tillägg: Jag glömde att nämna en sak till vad gäller mitt experimenterande med ökat kolhydratintag. Mättnadsaspekten ger en hint om att "något har hänt" med mig biokemiskt som kanske förändrat/förbättrat ett tidigare dåligt fungerande system. Något som slagit mig under den här perioden är nämligen att jag upplevt STARK mättnad även av att äta kolhydrater! Jag har faktiskt inget minne i vuxen ålder av att ha upplevt detta tidigare. Det finns två spontana hypoteser som kanske kan förklara detta: 1) Eftersom min bränslepartionering, insulinkänslighet etc nu är mycket, mycket bättre än vad den var innan de här åren med lågkolhydratkosthållning så fungerar helt enkelt mättnadssignaler som de ska nu. 2) Ätmönstret som många naturligt hamnar i med lågkolhydratkost, dvs större intag 1-3 ggr/dag istället för en massa småätande, mellanmål etc underlättar fokus på kroppens naturliga signaler och att man helt enkelt lär sig att lyssna på/känna igen dessa. Jag tror mest på en kombination och att en förutsättning för det andra är att det första är på banan. Vill man extrapolera en massa mer ur detta än man kanske borde så kan man kanske tänka sig att ett tydligt symptom på att man inte mår så bra biokemiskt är om man sällan/aldrig känner sig mätt eller mättnaden är övergående och egentligen symptom på s.k. "bukfylla", dvs magsäckens sensoriska mättnad som egentligen bara antyder att "det är fullt". Givetvis, för att agera djävulens advokat, finns även möjligheten att det här är något övergående... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 jag viil avregistreras som medlem, hur gör man? Det finns ingen sådan funktion. Man slutar helt enkelt att skriva...du kan också ändra ditt användarnamn till något obegripligt och ändra emailadressen och låta bli och verifiera den. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 En högst personlig åsikt från min sida utan att pratat med någon annan av moderatorer eller administratörer är att hela forumet är ju till för att prata om och fördjupa sig i lågkolhydratkost. Alla andra ämnen är fritt att skriva om under Övrigt. Har du någon tanke om vad som kan ingå i en fördjupande avdelning, vilka speciella "frågeställningar"? Bra med nya tankar som kan förbättra forumet Eftersom jag inte kunnat tala med någon om detta så har jag inte heller kunnat göra ett upplägg men detta är vad jag känner och upplever som ett behov. Visst är forumet till för att fördjupa sig men jag upplever att viktiga trådar och resonemang som ofta håller på att fördjupas, mals sönder av antigen veganism eller blandkost. Man blandar in faktorer som inte har med lågkolhydrat att göra, t ex fettskräck eller så har personerna inte läst på om blodsocker och insulin. Dvs lågkolhydratens ABC... Detta har skett allt för ofta. Om veganer startar egna trådar, ok, men gå in och göra så att intressanta trådar inte fördjupas och använder forumet som en plattform för egen propaganda, då tappar jag intresset. Jag skulle vilja ha en yta där lågkolhydrat är accepterat som en grundbult och diskussionen sker inom ramen för detta. Detta behöver inte bli ett ryggdunkande och att alla håller med alla. Tvärtom har många intressanta trådar har varit diskussioner mellan väldigt kunniga medlemmar, tänker på Johanna07, Kjell Granelli, Per Wikholm, Zepp och Tiny Tom samt en del andra. Man är ju inte alltid överens men det blir intressant Hoppas dessa tankar är till någon hjälp och kanske någon annan som också uttryckt vilja att lämna forumet, kan fylla med reflektioner. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Tack Fundersam och Tiny Tom för era tankar och reflektioner angående ett "lite mer fördjupat" forum. Jag förstår ert resonemang och att det kan vara värdefullt för de forummedlemmar som "kommit lite längre" i sin kostomläggning 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Tack Fundersam och Tiny Tom för era tankar och reflektioner angående ett "lite mer fördjupat" forum. Jag förstår ert resonemang och att det kan vara värdefullt för de forummedlemmar som "kommit lite längre" i sin kostomläggning Tacks Syster och en riktigt glad Midsommar till dig 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Tacks Syster och en riktigt glad Midsommar till dig Tack, och Glad midsommar till dig också Fundersam 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Det finns ingen sådan funktion. Man slutar helt enkelt att skriva...du kan också ändra ditt användarnamn till något obegripligt och ändra emailadressen och låta bli och verifiera den. Varför ska det vara så? På de flesta forum kan man avregistrera sig om man vill det. Det tycker jag är bra. Hellre än att hålla på och tråckla med att hitta på obegripligheter. Varför ska man inte kunna välja att avsluta ett medlemsskap, likaväl som påbörja det? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted June 19, 2014 Share Posted June 19, 2014 Ja... varför ? En befogat fråga ! Man kan fråga sig varför man kan inte göra det på alla forum och då blir ju kanske svaret densamma. Att det bara är så... att det är forumprogramvaror eller andra prioriteringar som styr. Möjligheten att skaffa sig en identitet och kunna skriva inlägg står kanske högre än möjligheten radera sin person. Kanske det hela inte ens handlar om medlemskap, utan bara om en möjligheter och frihet. Dvs. att kunna uttrycka åsikter och berätta om erfarenheter. När man slutar med det, upphör man... liksom. Det är budskapet och innehållet som räknas. Alltså, jag kan nog inte riktigt svara på frågan varför. Men jag ser själv möjligheten att medverka viktigare än ev. anonymisering av mina tankar. Därför blir svaret min denna... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 @ # 14 Varför? Kommer den här tråden att försvinna också? Jag börjar få en känsla av att bristen på möjlighet att avregistrera sig är en så icke PK, het potatis för "vissa", så att kritiken mot denna brist i forumet först ifrågasätts och sedan bara sopas under mattan, för att dessa "vissa" ska slippa ta i tu med problemet. Dåligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
klintan Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Visst finns plugin för att låta användare ta bort sitt användarkonto (efter godkännande från en moderator) till detta forums programvara: http://community.invisionpower.com/files/file/6749-delete-my-account/ (Ber om ursäkt för om denna hook redan har varit uppe för förslag eller om den är inkompatibel med just detta forum.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leopold Roos Posted June 22, 2014 Share Posted June 22, 2014 Thank you klintan. I will vote for this to be added. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts