Jäderås Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Inget ont om vår kära färskpotatis men.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 24, 2014 Share Posted June 24, 2014 Milda sk grädde fick man 10 för 35 kr svårt att sälja eller 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Jag har inte gett mig in på det där med att äta resistent stärkelse i form av potatismjöl. Men hade jag gjort det, skulle det varit läge att tillverka mitt eget. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 När inte godishyllepacering intill mjölkprodukter ger efterlängtad efffekt, försöker man "vädja till" en av de starkaste känslotillstånden hos de flesta människorna... nämligen snålheten. Billigt och bra reklam att skänka bort potatisen. Besvisligen fick de trådskaparen att sprida reklamen gratis ;-) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Till midsommar brukar de alltid ha lockpriser på färskpotatis, men detta var det lägsta jag sett hittills Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Domriktigt tidiga sorter som brukar säljas till midsommar blev klara för ca en månad sedan. Dom blir inte goda om dom inte ätes nu måste ligga i jorden till hösten om de ska gå att förvara. Åkrarna ska användas till andra grödor nu då dumpas priset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Domriktigt tidiga sorter som brukar säljas till midsommar blev klara för ca en månad sedan. Dom blir inte goda om dom inte ätes nu måste ligga i jorden till hösten om de ska gå att förvara. Åkrarna ska användas till andra grödor nu då dumpas priset. Men frågan är ju om det är planerade lockpriser eller om folk ratar potatisen så lagren blivit för stora, därav denna prisdumpning? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Jag har köpt midsommarpotatis för 1:- kilo förr om åren. 1 öre kilo är väl bara en variation på lockpriset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Men frågan är ju om det är planerade lockpriser eller om folk ratar potatisen så lagren blivit för stora, därav denna prisdumpning? Tror det beror på mängden pe en gång sedan är det självklart ett lockpris du köper säkert något annat också. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lordmetroid Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Loss-leader kallas det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Om man nu får för sig att köpa fem kilo potatis och inget annat så ska man betala fem öre i kassan. Hur gör man det nu för tiden? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Eftersom vi har inga ören kvar, så borde du kunna köpa 49 kilo helt gratis och upptill 149 kg för en krona enligt avrundningsprinciperna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Lokalt här i Uppsala var det 1 öre/kg om man handlade annat för 100 kr. Jag köpte ändå inte 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts