Jäderås Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Denna produkt blir på något vis symbolisk för livsmedelsverkets grepp om folkhälsan och vad som ska anses vara nyttig mat. Någon som blir sugen? "Ät den som en sund och god lunch" (???) Den innehåller ju fiber (samt vete, raffinerade omega-6-rika oljor och förstås socker)! För ca: 140 kr/kg blir du smal igen, enligt Dr. Kousa (???) Jag säger KÖP! Kanske hade passat i Buttericks sortiment? Dvs som skämtartikel.... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostgoten Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Jag har aldrig förstått varför det inte går lika bra att äta våfflor? Med sylt för de nyttiga bärens skull och utan grädde för att slippa läskigt fett? Och alla dessa "måltidsbars", hur kan de vara nyttiga när snickers inte är det? Buttericks var ordet! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted June 25, 2014 Author Share Posted June 25, 2014 Jag har aldrig förstått varför det inte går lika bra att äta våfflor? Med sylt för de nyttiga bärens skull och utan grädde för att slippa läskigt fett? Och alla dessa "måltidsbars", hur kan de vara nyttiga när snickers inte är det? Buttericks var ordet! då får jag banne mej hoppas det är fullkornsvåfflor! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ostgoten Posted June 25, 2014 Share Posted June 25, 2014 Ah, ja, sorry! Givetvis ska det vara fibrer av icke vattenlöslig sort, och sockerkulör för att mörka ner färgen så våfflorna blir helt nyttiga. Och sedan kan vi fundera på varför magen svider... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts