Bengt Nilsson Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Hej, På era mjölkpaket står det att man ska äta rätt kost. Vad är rätt kost? Är detta? Länk till Andreas Enfeldt föreläsning: http://urplay.se/Produkter/183317-UR-Samtiden-Naring-for-halsa-och-prestation-Matrevolutionen Från: Mejeriforum Skånemejerier [mailto:Mejeriforum@skanemejerier.se]Ämne: SV: Rätt kost Hejsan Bengt! Tack för ditt mail. När vi på våra mjölkförpackningar skriver ”rätt kost” menar vi ingen specifik diet eller kost, utan kost utifrån ett bredare perspektiv; bra sammansatt frukost, lunch och middag och eventuellt några mellanmål. Vi rekommenderar en kost som ger kraft och energi. Sedan är det viktigt att tänka på att rätt kost är högst individuellt. Med vänlig hälsningHanna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tuva Posted June 26, 2014 Share Posted June 26, 2014 Hahaha. Rätt kost men menar "ingen specifik diet eller kost". Bara att den ska vara "bra sammansatt". Följdfråga: Vad är "bra sammansatt kost"? Blir svaret "nyttig" då? Följdfråga: Vad är "nyttig kost" då? Enskilt sammansatt kost som inte gör dig sjuk? Alltså en rekommendation, lika näringsrik som ett glas ljummet vatten. Lite som "jag äter nyttig" betyder vitt skilda ting. Det finns hälsofantaster som äter saker jag inte skulle ge till en hund en gång och det jag anser vara nyttigt för mig anser de knappt lämpligt som hundmat, antar jag hahaha! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Limp Posted June 26, 2014 Popular Post Share Posted June 26, 2014 Hmm.. meningen "en kost som ger kraft och energi" låter bekant... hmm,..men det är ju LCHF 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted June 27, 2014 Share Posted June 27, 2014 Jag fick nån kostenkät på vårdcentralen en gång, där en av frågorna var "äter du för mycket fett?" . (Svar: nej ) Och min läkare, som inte har en susning om min kost, bad mig äta "ännu lite nyttigare" efter senaste kolesterolprovet. Underhållande, men inte mycket att hålla sig till. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts