AnnaBanana Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Jag funderar på... Finns det fler som jag? Som väger väldigt mycket för mycket som redan äter high fat och som för att passa in i "high fat" faktiskt måste dra ner lite på smöret, grädden och fullfeta yoghurten? Har på sistone dragit ner på fettet men nollat kolhydtraterna och ätit lite mer protein än vanligt och gått ner flera kilo med en väldig fart.... Finns det fler som jag??? 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Har du missat Mys facebookgrupp Skaldemans LCHF? Jag är inte medlem själv men om du inte hittar den på FB ser du all info på amys blogg lchfingenjoren.se Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnnaBanana Posted July 4, 2014 Author Share Posted July 4, 2014 Det var ju just grejen: Har minskat på fettet. I klarspråk: Har ätit massor med protein och grönsaker (ovanjord) och insett att jag inte kan vräka i mig 150 g smör per dag om jag vill gå ner i vikt. Och det vill jag. (100 kilo, 170 cm) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Protein är väl värre en fett för mycke protein höjer blodsockret det gör inte fett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Det var ju just grejen: Har minskat på fettet. I klarspråk: Har ätit massor med protein och grönsaker (ovanjord) och insett att jag inte kan vräka i mig 150 g smör per dag om jag vill gå ner i vikt. Och det vill jag. (100 kilo, 170 cm) Om du samtidigt håller dig mätt på ett vettigt vis finns de ju ingen anledning att vräka i sig varken fett eller protein. Så du gör säkert rätt att minska mängden! Mejerierna som du påtalar innehåller ju även en del kolisar så det är ju ingen dum idé att dra ner lite på dem! Gött att du hittat en lösning! 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post stroker49 Posted July 4, 2014 Popular Post Share Posted July 4, 2014 Är man överviktig behöver man inte äta mycket fett. När man väl har blivit inställd på fettdrift så har man ju fett själv att konsumera. Bara att äta lagom med proteiner, lite och bra kolisar och så lite fett så att man inte blir hungrig. 10 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts