Athenasmatte Posted July 4, 2014 Share Posted July 4, 2014 Hej! Jag undrar om någon här testat att göra chips på skivad rättika? Är det bäst att göra dem i ugnen eller blir det bättre om man friterar dem? Jag har ingen fritös, men man kanske kan fritera i en stor kastrull? (har tyvärr ingen termometer heller =/..). Någon som testat göra det i ugn respektive fritös? Önskar er en trevlig helg! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Ugnen verkar enklast, här är ett recept där man visserligen använt polkabeta och palsternacka, men det går säkert lika bra med selleri - rättika, menar jag http://xn--lchfkket-r4a.se/2013/04/fredagsmys-ostchips-och-rotfruktschips-lchf-lchq/ 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted July 5, 2014 Author Share Posted July 5, 2014 Ugnen verkar enklast, här är ett recept där man visserligen använt polkabeta och palsternacka, men det går säkert lika bra med selleri - rättika, menar jag http://xn--lchfkket-r4a.se/2013/04/fredagsmys-ostchips-och-rotfruktschips-lchf-lchq/ Hihi , tack så mycket! Jag återkommer med resultat 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted July 5, 2014 Author Share Posted July 5, 2014 Blev tyvärr inte så bra . Blev inte tillräckligt krispiga trots att de nästan var brända. Vad kan jag ha gjort för fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted July 5, 2014 Share Posted July 5, 2014 Ojdå - kanske lägre temperatur i ugnen och låta dem gå lite längre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Athenasmatte Posted July 6, 2014 Author Share Posted July 6, 2014 Ojdå - kanske lägre temperatur i ugnen och låta dem gå lite längre? Tänkte exakt samma sak! Ska testa det nästa gång! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts