Ti Ti Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Jaja, jag vet att dadlar inte är särskilt LCHF men man behöver bara en liten bit av varje dadel till varje tugga, eftersom de är så väldigt söta (alltså varning till sockerkänsliga!): Dadlar Fetaost skuren i stavar Sambal Oelek utsmetad på ovansidan av fetaoststavarna Låter kanske inte så märkvärdigt, men herregud vad mina smaklökar gillade kombinationen! 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted July 6, 2014 Share Posted July 6, 2014 Det finns dadelsorter som inte är så illsöta heller, t ex medjool. Och färska dadlar smakar ju inte alls som de torkade. Ett riktigt lyxsnacks för mej är dadlar fyllda med ädelost och värmda i ugn tills osten smält lite. Över huvud taget gör den sej fantastisk ihop med sälta. Sambal ska jag testa nångång. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elja Posted October 3, 2014 Share Posted October 3, 2014 Här finns det något som heter Delicias de Elche: Färska dadlar med en mandel (skållad och skalad) i och lindad med bacon. Tandpetare behövs för att hålla fast baconet. Kan tänka mig att det vore gott med kombinationen dadlar, ädelost, bacon... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Dadlar med ädelost är jättegott. Har inte provat med bacon men det kan ju inte bli sämre. Ska provas. Medjool dadlar är inte så gräsligt söta så jag kan köpa några sådana nångång ibland Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted October 4, 2014 Share Posted October 4, 2014 Prinsesstårta är också gott....fast lite mindre med kolhydrater 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts