Jump to content

Jag åt en jordgubbe idag

lordmetroid

Recommended Posts

Vi besökte min faster och hennes man idag. Det bjuds alltid på kaffe, öl, whisky, chips och kakor när man är på besök hoss henne. Sedan jag börjat äta LCHF så är det inget jag äter så jag tackade vänligt men strängt nej tack.

Jag har under några veckor haft ett litet sötsug efter pizza eller något annat skräp men valt att åsidosätta detta begär. Dock så bjöds det på jordgubbar idag och jag tänkte att detta är nog den bästa alternativet för att stilla min nyfikenhet på något sött eftersom det är naturligt inkapslad i fibrer. Så jag åt e  jordgubbe(min första i sommar).

Det var en stor jordgubbe och smakade juvligt, mycket godare än jag någonsin kommit ihåg jordgubbar. Vad jag minns så har jordgubbar varit lätt beska och inte alls söta. Denna jordgubbe var dock söt men inte för söt och inte alls besk. Väldigt gott! En fick dock räcka även fast de uppmanade mig att äta ännu en till.

• Like 4

Visst är det härligt att man KÄNNER vad saker smakar nu när man inte skräpar ner smaklökarna med så mycket jox.

Vår bästa tid är nu... Så fort jag vänder mej i trädgården hittar jag en näve solvarma smultron till antingen mej eller maken. Det unnar jag oss för det är det somrigaste jag vet.

• Like 2

Så jag åt e  jordgubbe(min första i sommar).

Väldigt gott! En fick dock räcka även fast de uppmanade mig att äta ännu en till.

Du är duktig! Jordgubbar har fått mig lite på fall i sommar, eftersom jag i motsats till dig nödvändigt måste ha fler än en.