Anders A Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 http://www.expressen.se/halsoliv/grattis-ol-alskare-det-ar-rena-halsodrycken/ Undrar vilket bryggeri som sponsrat den forskningen? ;-) "Är fattigt på socker" och "kan vara gynnsamt för viktnedgång"... Jo hej du. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LasseL Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 I ärlighetens namn är det ju bara runt 4 g kolisar per 100 gram och det är ju väldigt LCHF. Så visst har de rätt i den delen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Nu hyllas ölen för att den är sprängfylld med nyttigheter som skulle kunna skydda huden mot solskador och förebygga Alzheimers. Det skriver brittiskaDaily Mail Daily Mail? Snäppet värre än Aftonbladet och Expressen skulle jag nog vilja påstå - och inte en enda länk till någon som helst studie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christina63 Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Läste just innehållsförteckningen på Blå Thor, glukossirap , den är inte gjord i Sverige, kanske är de svenska ölen bättre. Många viner innehåller fosfater shiraz är en av de som man ska akta sig för. Ekologiskt får det bli. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Socker, ja, men kolisar nej. Det här ärju för att folk inte vet skillnaden på kolhydrater och kalorier. Fast när jag gick Vv kommer jag ihåg att jag tyckte det var grymt orättvist att lättöl var marginell skillnad än starköl, så troligen hade man litw kolistänk även på den tiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts