Jump to content

Vaniljarom

camillasvanberg77

Recommended Posts

Hej

Är lite ny på detta men i en hel del recept står att man ska använda vaniljarom... 

Jag har vaniljpulver och vet att det är "LCHF-riktigt". Men den flaska med vanlijarom jag hittade i buktiken stod att den innehöll vaniljsocker - kändes som en STOR varningsflagg på den..

Är vaniljextrakt samma sak som vaniljarom? Ursäkta alla frågor men det är lite förvirrande..

Vaniljpulver är svart. All fakevanilj är vit.

Hittar du inte vaniljpulver (finns inte i alla affärer) kan du ju köpa en vaniljstång i stället.

Sen beror det på hur känslig du är, hur ofta du använder det, vilka mål du har mm

Jag slutade i princip med alla efterrätter och bakverk när jag började LCHF:a, så de få gånger jag gjorde nåt till nån familjefest använde jag upp vaniljsockret jag hade. En kvarts burk tror jag det var och den räckte 2 år.

• Like 3

Vaniljpulver är svart. All fakevanilj är vit.

Hittar du inte vaniljpulver (finns inte i alla affärer) kan du ju köpa en vaniljstång i stället.

Sen beror det på hur känslig du är, hur ofta du använder det, vilka mål du har mm

Jag slutade i princip med alla efterrätter och bakverk när jag började LCHF:a, så de få gånger jag gjorde nåt till nån familjefest använde jag upp vaniljsockret jag hade. En kvarts burk tror jag det var och den räckte 2 år.

Tack snälla för ditt svar.. Jag har som sagt hittat brunt vaniljpulver. Bara att jag såg ett recept på ketobollar och då stod det arom och inte pulver. Kan inte tillräckligt för att veta om det är samma sak..

• Like 1