Jump to content

Lite "halvsegt"

Syster

Recommended Posts

Semester.. själv har jag varit i kungliga huvudstaden och gjort antropologiska studier av hipsters, deras habitat på Södermalm, vad de äter för föda på gatuserveringar och vad de dricker.

På ledig tid besökte jag Tjabo.. men han var tydligen på Troppan.. för semester!

Får ni det lite långsamt i regnet.. i väntan på VM-finalen kan jag rekommedera den föreläsningen om kolesterol och allt det där som jag lagt in!

• Like 6

Semester.. själv har jag varit i kungliga huvudstaden och gjort antropologiska studier av hipsters, deras habitat på Södermalm, vad de äter för föda på gatuserveringar och vad de dricker.

På ledig tid besökte jag Tjabo.. men han var tydligen på Troppan.. för semester!

Hoppas att vi snart får se ett resultat av dina studier i huvudstaden, ska bli intressant att få veta vad hipsters äter och dricker,är LCHF på tok för modernt i de kretsarna? kanske det är tallriksmodellen som gäller ;) jätteretro, med andra ord :P

Får ni det lite långsamt i regnet.. i väntan på VM-finalen kan jag rekommedera den föreläsningen om kolesterol och allt det där som jag lagt in!

Kungliga huvudkommunen heter det numera efter kommunreformen, inte kungliga huvudstaden.

Själv har jag varit och hälsat på en riktig hipsterfamilj från rätt adress på Södermalm i deras sommarstuga i några dagar. Vi fick otroligt bra LCHF-mat trots att de inte äter LCHF själva. De känner väl till konceptet och är intresserade av mat och mattrender (och trender generellt :)). Mycket närodlat, ekologiskt. De gjorde till och med egen majo och olika dressingar till oss!

• Like 4

Hoops, jag glömde fotbolls-VM :ph34r: ja, ni förstår hur intresserad jag är ;)

Det bästa med fotbolls-VM är att ingen brummar runt med maskiner i trädgårdarna när det är match. Då är vi ute och njuter av tystnaden. Fast en kväll blev jag väckt av tjoandet när det blev mål...

• Like 1

OK, tack, inget jag strävar efter - några trådar i ett forum jag varit medlem av sedan... öh....juni 2000 blev översvämmade av enstaviga poster med enbart enstaka smilies i bara för att folk försökte hamna i topp. Ja, det finns faktiskt folk för vilka kvantitet är viktigare än kvalitet. Allt för att hamna i topp.

OK, tack, inget jag strävar efter - några trådar i ett forum jag varit medlem av sedan... öh....juni 2000 blev översvämmade av enstaviga poster med enbart enstaka smilies i bara för att folk försökte hamna i topp. Ja, det finns faktiskt folk för vilka kvantitet är viktigare än kvalitet. Allt för att hamna i topp.

Nja, det var inte så jag menade, att man ska sträva efter att ligga på den listan, jag bara observerade att det var ovanligt lite inlägg och aktivitet, jämförelsevis... :)

Ah, ursäkta, men mina föregående upplevelser har gjort mig lite "allergisk" mot topplistor över aktivitet, så har inte brytt mig om att hålla koll på enskilda individer sedan dess. Nöjer mig med att klicka på Forumnytt :)  

• Like 2