Tjoran Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Fråga nummer 1. Fråga nummer 1, Två av medlemmarna i the Wailers var Bob marley och Bunny Wailer, vad heter den tredje medlemen? Fråga nummer 2. Fråga nummer 2, Vilken producent brukar kallas The upsetter? Fråga nummer 3, Utslagsfrågan. Utslagsfrågan, hur många bultar finns det i Ölandsbron? Skämt å sido. Vilken kyckling köper ni som ni anser vara riktigt bra?Jag har haft problem med kyckling den senaste tiden, och då har Kronfågel varit absolut sämst. Luktar illa, smakar salt och antibiotika. Sedan Ica basics, varför testade jag den ens. Så den egentliga frågan lyder. Vilken kyckling anser ni är bäst och mest prisvärd? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Fråga nummer 1. Fråga nummer 1, Två av medlemmarna i the Wailers var Bob marley och Bunny Wailer, vad heter den tredje medlemen? Fråga nummer 2. Fråga nummer 2, Vilken producent brukar kallas The upsetter? Fråga nummer 3, Utslagsfrågan. Utslagsfrågan, hur många bultar finns det i Ölandsbron? Skämt å sido. Vilken kyckling köper ni som ni anser vara riktigt bra? Jag har haft problem med kyckling den senaste tiden, och då har Kronfågel varit absolut sämst. Luktar illa, smakar salt och antibiotika. Sedan Ica basics, varför testade jag den ens. Så den egentliga frågan lyder. Vilken kyckling anser ni är bäst och mest prisvärd? Fråga nummer 1 är Peter Tosh... Det var den enda jag kunde... och kycklingen var svårast... men Bosarps, om man kan få tag på den, så är den bäst, ekologisk men dyr, men i gengäld har man hela kycklingen kvar efter tilllagningen och den smakar underbart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted July 15, 2014 Author Share Posted July 15, 2014 I vilka affärer tenderar bosarps finnas? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Bjärekyckling är väl näst bäst (efter Bosarps) Antibiotikafritt och någorlunda djuromsorg. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jäderås Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 I vilka affärer tenderar bosarps finnas? Jag hittar den på willys, men finns bara från och till (tar den slut?) Men när de finns, köper jag två och fryser in en 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Coops ekologiska kyckling (änglamark) är detsamma som bosarps. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Coops ekologiska kyckling (änglamark) är detsamma som bosarps. Oj, jag stod och stirrade på en sån där Änglamarkskycklingbit på Coop idag, men det blev fårost och vattenmelon i stället. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evadal0708 Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Jag köper min Bosarp-kyckling genom Eko-beställarna i Göteborg. Där kan dessutom beställa underbar kycklinglever! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 15, 2014 Share Posted July 15, 2014 Jag köper min Bosarp-kyckling genom Eko-beställarna i Göteborg. Där kan dessutom beställa underbar kycklinglever! Jag undrar om man skulle kunna få kycklingfötter också, ska tydligen vara super i buljong. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted July 16, 2014 Author Share Posted July 16, 2014 Vad gör man med kycklinglever? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 Vad gör man med kycklinglever? Steker den med rödlök och svamp och äter med någon god grönsak tex! Supergott och snabblagat. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted July 16, 2014 Author Share Posted July 16, 2014 Hur är smaken på kycklinglever? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 Hur är smaken på kycklinglever? Mycket mildare än t ex kalvlever, inte så påträngande leversmak, i mitt tycke. När jag var barn gjorde min mamma ofta gräddstuvad kycklinglever, det var mums det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Vad gör man med kycklinglever? Leverpastej!!! SUUUUUPERGOTT!!! Recept: http://www.ultimat.nu/hur-blev-leverpastejen.html Lite beroende på hur mycket smör du har i (ju mer desto hårdare) kan du få den skivbar eller bredbar. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Leverpastej!!! SUUUUUPERGOTT!!! Recept: http://www.ultimat.nu/hur-blev-leverpastejen.html Lite beroende på hur mycket smör du har i (ju mer desto hårdare) kan du få den skivbar eller bredbar. Fröknäcke och leverpastej är en näringsbomb 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Fröknäcke och leverpastej är en näringsbomb Mmmmm, just det, det är ju det som borde vara den ultimata kombon!!! Leverpastej i frysen, dags att göra fröknäcke! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Angelico Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Fröknäcke och leverpastej är en näringsbomb Brukar du göra mjölkfri pastej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johanna07 Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Brukar du göra mjölkfri pastej? Jag har gjort leverpastej på kokosgrädde och ghee, men det blir inte lika bra som med smör. Smör+kokosgrädde blir bara man kryddar ordenligt. Har funderat på att prova med talg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts