lordmetroid Posted July 16, 2014 Share Posted July 16, 2014 Efter att tittat på Jamie Olivers youtube video hur man gör mayonnaise verkar det vara väldigt lätt att göra det med handvisp. Funderar dock på vad för sorts bunke jag ska skaffa mig. Går det bra med rostfritt stål, eller får man dålig smak på såser och andra feta saker om man tillagar dem i en sådan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lyx-LCHF Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Det går alldeles utmärkt att använda rostfri bunke. Den ska vara väl rengjord och torkad innan användning. Tänk på att vispa med handleden så blir inte armen trött, vilket många missar... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted July 17, 2014 Share Posted July 17, 2014 Tommy Runesson visar hur man gör majo han vispar med elvisp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totto Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Jag kör med mixerstav, funkar varje gång. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Handvispning är ju bra armträning. Jag har börjat vispa saker för hand igen trots att jag har elvisp och mixerstav. Det svåra är att träna även vänster arm när man är högerhänt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Det är väl inte svårare att vispa med vänster hand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MKJ Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 Det är väl inte svårare att vispa med vänster hand Kan du vispa med vänster fast du är högerhänt? Då kanske du är dubbelhänt som min pappa. Jag kan göra en hel del med vänster jag också men vispningen funkar inte. Jag har i och för sig inte övat heller. Jag har vispat grädde några gånger i sommar men annars har jag inget som jag vispar. Datormusen kör jag med vänster hand och det funkar bra. Det var ganska praktiskt när man var på kurs eftersom man då kunde anteckna med högerhanden samtidigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts