Junkon9 Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Jag har fått en ny erfarenhet är 66 år idag , många år sedan puberteten har jag haft stora bölder framförallt på rygg och axlar inte så mycket i ansiktet( lite finnar). Jag har behandlats med Roacutan 1997 med mycket gott resultat och 2008 efter ett års prednisolon behandling av reaktiv artrit . Då återkom bölderna vi 60 års ålder. jag behandlades med roacutan igen med gott resultat. Det jag vill informera om att lchf kost ger samma verkningar som Roacutan talgkörtlarna som kryper ur kroppen på ryggen så det måste ju vara ett allternatiev istället för dyr medicin och mycket biverkningar och många läkarbesök och provtagningar av levervärden och blodfetter. Det går ju att sprida informationen till många unga som har problem . 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ti Ti Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Själv hade jag enorma talgfyllda kratrar på näsan. Använde ett av de där 'pormaskplåstren' och det var helt taggigt med pormaskar eferåt. C:a ett halvår efter att jag började med LCHF minskade talgproduktionen rejält. Idag är mina porer på näsan så små att de nästan inte syns, och inga pormaskar innehåller de heller. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
may Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Vuxenaknen försvann med LCHF för mig. Har fått jättefin hy. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Håller med samtliga föregående talare, även om mina problem varit minimala jämfört med deras. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf-S Posted July 18, 2014 Share Posted July 18, 2014 Jag har inte haft mer än någon enstaka blemma sedan tonåren, men däremot andra otrevliga hudproblem som försvann när blodsockret stabiliserades... Och hur bra en lågkolhydratkost än är så kan effektiv hudvård också göra sitt till. AHA-syror, C-vitamin och tretinoin har bevisad effekt på sådant som akne, solskador och rynkor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Melliz Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Jag har fått sjukt mkt bättre hy på lchf… men ja klart de kan komma tex innan mensen men då på exakt samma område i och med att mina är hormon relaterade, delvis kanske magen….. har ofta ont i den… något tips? kanske behöver mer fibrer? fast amvänder mkt kokosolja och äter mkt grönsaker så som broccoli, blomkål… märker så fort jag drar i mig socker att hyn inte blir bra.. eller stark mat? och kanske blir den ännu bättre utan questbars och ost… men det går inte och hålla sig undan tyvärr.. min enda last. och selcius…… något gott måste man få ha! hahaha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nytt Liv Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Jag har aldrig förr haft en varböld, men efter fem månader på LCHF har jag en praktfull en högst upp på skinkan. Bölden är röd och hård och ömmar som tusan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fundersam Posted July 19, 2014 Share Posted July 19, 2014 Jag har aldrig förr haft en varböld, men efter fem månader på LCHF har jag en praktfull en högst upp på skinkan. Bölden är röd och hård och ömmar som tusan. Säker på att det är relaterat till kosten? Jag menar vi får ju åkommor, sjukdomar och går ju faktiskt och dör även om vi äter LCHF 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margaretha Posted July 20, 2014 Share Posted July 20, 2014 Jag fick också bölder på skinkan första året med LCHF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts