Jump to content

metadrol

Tjoran

Recommended Posts

Tjoran,

Det ena utesluter inte det andra. Det har genom åren tillfälligt funnits ett och annat kosttillskott som s.a.s. inte hunnit granskas för dopningsklassning. Utan att ha koll på Metadrol bortom detta så låter det som ett sådant.

En generell grundregel är att om ett kosttillskott utlovar resultat som normalt bara AAS/hormonpreparat möjliggör så är det antingen just det senare eller rent och skärt båg.

• Like 2

Jag hade en privat konversation häromdagen från en medlem som undrade mer om Metadrol och som jag kommenterade följande till som en komplettering av tråden:

"Jag är inte jättebevandrad i den där världen även om jag åtminstone håller mig någorlunda uppdaterad via sådana som är det.

Spontant låter det som något som både till namn och innehåll kanske påminner om vad som för några år sedan hette Superdrol (minns jag inte fel). Det var ett kosttillskott som var mäkta populärt åtminstone i USA under en tid och faktiskt "fungerade". Det faktum att det fungerade gav ju tidigt en hint om att det fanns ett och annat i det som inte var tillåtet...eller skulle komma att förbjudas.

Hehe, nu när jag snabbsökte på Superdrol så visar det sig att det är samma aktiva ingrediens, dvs Methasteron, i Superdrol som i Metadrol. :)

Hur som haver, grundregeln jag skrev om i tråden stämmer för det mesta. Och tänk även på att bara för att något inte är förbjudet behöver det inte vara harmlöst. Uttryckt annorlunda, en del som använde prohormoner, Superdrol och liknande mer anabola kosttillskott i gråzonen mellan tillåtet/förbjudet skulle nog haft bättre hälsa om de kört med riktiga substanser istället. Dels så är det alltid mindre påfrestande för kroppen att injicera än att inta oralt, dels inser man (förhoppningsvis) när man kör med riktiga AAS att det inte är en lek och att man därför läser på och förbereder sig för att sköta det på bästa sätt, planerar inför kurens slut etc. Hoppar man som newbie och kanske tonåring på ett kosttillskott som har liknande effekter så utgår man oftast från att det bara är att tuta och köra som vore det ett simpelt vassleprotein..."

• Like 1