lchfwinther Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 Rent logiskt låter det ju knasigt att äta efter blodgrupp, det skulle ju vara som att äta efter ögonfärg Dessutom litar jag inte på en person som byter diet varje år och för varje bok hävdar att just den här dieten är bäst, oseriöst. Här kommer ett axplock av Ulrikas böcker med årtal de givit ut före, det säger väl allt om denna persons trovärdighet. 2008 Ulrikas bästa GI-mat 2010 LCHF på mitt sätt 2011 Raw food med två detoxveckor 2012 Nya GI-metoden 2013 Lättlagad LCHF 2013 Kokbok om 5:2 2014 Kom igång med 5:2 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 Fast nog tycker jag att hon verkar lite mer förtroendeingivande än vissa andra, som till och med kallar sig professorer inom bantning och diabetes i detta land 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted January 3, 2015 Share Posted January 3, 2015 Rent logiskt låter det ju knasigt att äta efter blodgrupp, det skulle ju vara som att äta efter ögonfärg Dessutom litar jag inte på en person som byter diet varje år och för varje bok hävdar att just den här dieten är bäst, oseriöst. Här kommer ett axplock av Ulrikas böcker med årtal de givit ut före, det säger väl allt om denna persons trovärdighet. 2008 Ulrikas bästa GI-mat 2010 LCHF på mitt sätt 2011 Raw food med två detoxveckor 2012 Nya GI-metoden 2013 Lättlagad LCHF 2013 Kokbok om 5:2 2014 Kom igång med 5:2 Jag tycker ju att de där andra "kokböckerna" ändå är ganska OK...ser inget direkt fel i att vilja vara kokboksförfattare och då anpassa sina böcker till någorlunda "vettiga" dieter som anses populära...MEN...det här med blodgrupper, det är ju rent lycksökeri. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lchfwinther Posted January 4, 2015 Share Posted January 4, 2015 Nej det är inget fel i att vilja vara kokboksförfattare, men då borde man väl utveckla sig och kanske gå från GI till LCHF kan man tycka, inte hoppa fram och tillbaka mellan de olika kosthållningarna, eller tänker jag fel där ? Dessutom satt hon ju i soffan på TV tillsammans med kostdoktorn och sa att hon hållt på med blodgruppsdieten i flera år vilket rimmar illa med hennes böcker. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts