Jump to content

Försurad kropp? Jag vill veta...

novalie88

Recommended Posts

Hej på er!

Jag har precis valt att köra på LCHF dieten och jag är nöjd och övertygad om att detta är ett bra val..

Det finns bara en endaste liten detalj som jag inte fått svar på när jag googlat runt på kostdoktorns sida och ja fler sidor också och det är att Paulun bland annat menar att kroppen blir försurad om kroppen gör om fett till glukos så hjärnan får sitt bränsle...

Samma information stod i mina läroböcker (jag pluggar till sjuksköterska) och mina lärare säger att LCHF är vansinne. Något jag inte tror på :) .

Vad säger ni om detta? Hade vart roligt o få svar här från Andreas..

Känns inte som att detta med försurning stämmer.. För i så fall skulle väl de flesta som går på LCHF vara sjuka mer eller mindre eftersom försurning leder till inflammationer lr hur det nu var.

Snälla hjälp mig att få klarhet i detta.

Hej på er!

Jag har precis valt att köra på LCHF dieten och jag är nöjd och övertygad om att detta är ett bra val..

Det finns bara en endaste liten detalj som jag inte fått svar på när jag googlat runt på kostdoktorns sida och ja fler sidor också och det är att Paulun bland annat menar att kroppen blir försurad om kroppen gör om fett till glukos så hjärnan får sitt bränsle...

Samma information stod i mina läroböcker (jag pluggar till sjuksköterska) och mina lärare säger att LCHF är vansinne. Något jag inte tror på :) .

Känns inte som att detta med försurning stämmer.. För i så fall skulle väl de flesta som går på LCHF vara sjuka mer eller mindre eftersom försurning leder till inflammationer lr hur det nu var.