Jäderås

WeRlabs någon?

Recommended Posts

Hej!

Undrar om någon har använt sig av WeRlabs tjänster någon gång och kan berätta lite om hur det gick till, om de var bra osv?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är också intresserad och höra... tänkte anlita dem bl.a för kolesterokontroll.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är också intresserad och höra... tänkte anlita dem bl.a för kolesterokontroll.

Jo, såg att de hade den som hette "Hjärtat" för 349:-. Jag fundera på "checkup - large" när man ändå håller på. Kan inte hitta någon info på deras sida hur man bör förbereda sig inför provtagningen dock....fasta antar jag men....

Edit: fick svar att för bästa resultat skall man fasta 8 h innan provtagning

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo, såg att de hade den som hette "Hjärtat" för 349:-. Jag fundera på "checkup - large" när man ändå håller på. Kan inte hitta någon info på deras sida hur man bör förbereda sig inför provtagningen dock....fasta antar jag men....

Edit: fick svar att för bästa resultat skall man fasta 8 h innan provtagning

Jag har läst nånstans att ellsehåeffare kan behöva fasta längre för att få rättvisande resultat, så jag brukar fasta ganska rejält före mina provtagningar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag mätte mitt kolesterol där, minns inte vad det testet heter men jag är väldigt nöjd med deras tjänst. Snabbt och smidigt, de mätte allt väsentligt som hdl, ldl, apokvot och blodfetter. Bra förklaring om värdena på reslutaten som man själv skriver ut hemma samt en läkare som snabbt svarade på mail.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har läst nånstans att ellsehåeffare kan behöva fasta längre för att få rättvisande resultat, så jag brukar fasta ganska rejält före mina provtagningar

tack för upplysningen, de ska nog inte vara några problem då jag vanligtvis hoppar över frukost ändå :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag mätte mitt kolesterol där, minns inte vad det testet heter men jag är väldigt nöjd med deras tjänst. Snabbt och smidigt, de mätte allt väsentligt som hdl, ldl, apokvot och blodfetter. Bra förklaring om värdena på reslutaten som man själv skriver ut hemma samt en läkare som snabbt svarade på mail.

tackar för upplysningen!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min pappa tog prover via dom, funkade bra. Det är samma prover som kan tas på en vårdcentral. Numera kan man spara sina resultat hos dom och jämföra med prover taget vid olika tillfällen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Någon som känner till motsvarande lab i Skåne eller Köpenhamn?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag testade stora testet i våras. Gick otroligt snabbt, hade alla svaren tillsammans med några kommentarer från läkare inom ett dygn. Hade dock inget behov att ställa några frågor eftersom alla värden var bra :-)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag testade stora testet i våras. Gick otroligt snabbt, hade alla svaren tillsammans med några kommentarer från läkare inom ett dygn. Hade dock inget behov att ställa några frågor eftersom alla värden var bra :-)

tackar, låter som de flesta endast har positiva saker att säga om werlabs. Tar dom endast blod vid testet eller annat också?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tackar, låter som de flesta endast har positiva saker att säga om werlabs. Tar dom endast blod vid testet eller annat också?

För min del var det blodprov av en laborant (ursäkta vet inte namnet på yrkesgruppen som tar proverna). Inget annat :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tog också bara blodprover.

Jag antar att de tar prostatatestet som man befarar? :S

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag antar att de tar prostatatestet som man befarar? :S

Visst heter prostattestet eller rättare sagt det man mäter PSA? Min man fick med detta på sitt lite större hälsotest han tog och det var med blodprov. Är det svar på din fråga?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

PSA ingår i Large Man!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Visst heter prostattestet eller rättare sagt det man mäter PSA? Min man fick med detta på sitt lite större hälsotest han tog och det var med blodprov. Är det svar på din fråga?

ah, tänkte de skulle känna där bak så att säga....men de låter ju bättre med blodprov! :D

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man mäter altså några ensymer i blodet.. vilka kan tyda på förstorad prostata.

Ett högst osäkert prov.. men är det bortitok fel.. bör man gå till vårdcentral för ytterligare utredning.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man mäter altså några ensymer i blodet.. vilka kan tyda på förstorad prostata.

Ett högst osäkert prov.. men är det bortitok fel.. bör man gå till vårdcentral för ytterligare utredning.

bra och veta. Man kommer ju få kommentarer från läkare om något värde sticker ut.... 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nu är large köpt iaf, ska dit på fredag. Ska bli intressant och se vad siffrorna har att säga efter två år på lchf....

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

nu är large köpt iaf, ska dit på fredag. Ska bli intressant och se vad siffrorna har att säga efter två år på lchf....

Jaa.. och inte alltid är det som man trott!

Trots att jag tagit D3-tillskott låg mitt värde på nedre gränsen.. på gränsen till brist!

PSA var oxå något förhöjt.. det kan ha med ålder att göra.. 80% av alla män får i slutet av sina liv förstorad prostata!

Oså hade jag triglycerider utöver det normala.. 5,9.. dvs hiskeliga värden.. frågan är vad de berodde på?.. kanske på grund av en del vin kvällen före.. på grund av sk arbetsrelaterad stress?

Hur som helst kommer jag att ta årliga prover.. för att se hur allt utvecklar sig.. nästa gång är dock frågan hur länge man behöver vara vit för att det inte skall ge utslag?

Från det ena till det andra.. APO-kvoten låg på 0,9.. det är den första jag lyckats få tagen.. och mitt totala och LDL har sjunkit.. samt HDL har stigit sedan senast!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaa.. och inte alltid är det som man trott!

Jo....APO och vitamin D ska helt klart bli intressantast. Vet du/någon om man kan ta svart kaffe under fastan innan provet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De fanns ju bara uppåt i landet så ställer samma fråga som i #9  Någon som känner till en service som har lab i skåne?

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag vet så skall svart kaffe inte påverka.. föresten så är det väl ett normaltillstånd med kaffe i kroppen?

Däremot så har jag kollat APO, och de mäter både APOb48 och 100, dvs även kylomicroner, så man bör vara helt fastande vad gäller fettintag.

Nu lär detta inte spela så stor roll då kylomicroner är hemskt stora och lär bara utgöra någon procent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken tid öppnar provtagningen i Halmstad? Här i Göteborg är det från morgonen, så köra en PF, dricka vatten, gå och ta sitt blodprov. Efter det en god frukost  :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg