Birgitta Höglund Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Fick veta igår att Kostradgivarnas engelska systersida Lowcarbhealthyfat har utsatts för en hackerattack och försvunnit helt.Så tråkigt och onödigt när sånt händer, det är många timmar som skribenterna på sidan lagt ner för att sprida kunskaper om bra mat...Jag lyckades som tur var igårkväll hitta några av mina recept som översatts, via Googles cacheminne.Har du sparat nåt av mina recept eller nåt av det andra som skrivits på sidan, så får du gärna höra av dig till mig via ett PM.Tack på förhand 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Tråkigt! Ingen backup? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Det fanns tydligen nån form, men det försvann också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipofil Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Det finns en hel del kvar i "arkivet" https://web.archive.org/web/20140311195532/http://lowcarbhealthyfat.com/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Tack, Lipofil, jättebra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoran Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Säkert veganer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Birgitta Höglund Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Eller livsmedels/läkemedelsindustrin. De får väl stora skälvan av att man kan bli frisk av bra mat. Man blir ju lite konspirationsteoretiker såna här gånger... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 Det är en investering, men se till att det även finns ett backupsystem åtskilt fysiskt. Kopiera regelbundet till dvd, extern hårddisk eller liknande som inte är inkopplat i systemet vid normal drift. Det är omöjligt att hacka en fysiskt åtskild kopia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts