WimanX Posted August 9, 2014 Share Posted August 9, 2014 En fråga angående att använda e-cigaretter Man fyller som sagt tanken med en vätska (e-juice), vätskan innehåller PG och VG, ofta i en 50%/50% eller 40%/60% blandning Så min fråga är: Påverkar VG och/eller PG blodsocker nivåer? Detta då jag inte har något sätt att mäta mina blodsocker nivåer, tex via blodtest eller ketomätare... Förklaring: Propylenglykol (PG) – Är ett syntetiskt framställt medel som finns i t ex läkemedel (inhalatorer), tandkräm, massageoljor, rökmaskiner mm. Det är godkänt för livsmedel i Sverige. PG är mer lättflytande än VG (nedan) och ger lite mer ”riv i halsen”, eller throat hit som det även kallas.Vegetabilisk Glycerin (VG) – Är ett ämne från naturen som används på samma sätt som PG. Den är något sötare i smaken och mer trögflytande. Den producerar mer ånga men mindre ”riv i halsen”. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts