Rookie

Funkar mitt upplägg eller gör jag helt fel

Recommended Posts

Hur i helsike kan detta vara 730kcal!!! Enligt matdagboken så är det det men det låter sjukt mkt tycker jag... Eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla det genom att äta upp det och se hur mätt du blir och hur länge det varar!

Är det 730 Kcal bör det vara i 6-8 timmar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sorry glömde bifoga bilden

Vad har du på tallrikarna? CF? Ost? Jag ser ett kycklinglår tydligt, resten är svårt att identifiera.

Vill du har mer volym kan du fylla upp med rucola, spenat, stjälkselleri, purjo osv osv. Då blir även mikronutrientfördelningen bättre, vilket antagligen hjälper till att hindra "cravings" och kolhydrats-återfall i långa loppet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmmm nää blev hingrig efter 3 timmar... tränade iof 1h powerwalk o 90min styrketräning medel tungt, det kanske gör att jag blev hingrig snabbt igen?

Det e kyckling gurka halv avokado fet kvarg med 1dl frysta hallon och 65g tallegio ost. Rimligt?

Så pm.jag fyller på med grönsaker så blir det bättre? Micronutri vadå?

Jag har jätte svårt med kplhydrats cravings...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

3 veckor in imin lchf resa. Har höjt kolhydratsintaget till ca 50-80 gr per dag med undantag nåndag då jag gjorde en lchf pulled chicken som visade sig innehålla massa socker så det blev över 100gr, men annars har det gått jätte bra. Började med 25gr men det var lite too much too soon.

Tränat ca 90min styrka och 30min kondition 3-4ggr i veckan.

Resultatet hittills:

( har vart sjukskriven för utmattningssyndrom och depression sen april)

Min depression är helt borta, mitt humör är mkt gladare, jag börjar känna igen mig själv igen

Utmattningen är mkt bättre, hjärnan är fortfarande slö och trög och jag måste prioritera aktiviteter tex tränar jag en dag är det ungefär det jag kan göra den dagen, gör jag nåt mer tex fika med någon så är jag slut o sängliggande hela nästa dag.

Dock kunde jag inte ens träna förut, bara gå till gymmet var som att ha bly i benen och som att allt syre i världen tog slut, svimmar.

Alltså extremt mycket bättre nu än förr, och detta är alltså förbättringar som skett under den senaste månaden bara,

Var sjukskriven sen april men hit rock bottom i juli/augusti skiftet.

Minskat 6cm runt midjan, ( mkt vätska och uppblåshet som försvunnit, rent fett tror jag max 1cm)

1cm vardera lår

Ingen minskning ihöfter och rumpa. (????) mitt största problem område som jag dessutom tränar mest...

Igår fuskade jag och åt en taco i tortillia bröd hos en vän, min mage blev uppblåst, gasig och hade ont resten av kvällen. Alltså vet jagtill nästa gång, inget fuskande, baka egna lchf tortillias istället!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi brukar använda endivesalladsblad som tacoskal

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi brukar använda endivesalladsblad som tacoskal

Hade jag vart hemma hade jag antagligen också använt något sådant, men tänkte lite att en gång är ingen gång, men det visade sig att det visst var en gång för mkt haha

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller bakat egna då :) sågnåt receptnånstans som verkade rätt bra!

Jag tror det att gåöver till lchf som inbiten kolhydratälskare är som att gå från köttätare till vegetarian typ för hälsanas skull och inte för att man verkligen vill. Man vill ha alternativ som är lika "originalet" i början, tills man kommit in i det och glömt allt vad kolhydrater / kött är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi som är normalviktiga och alltså "skönhetsbantar" verkar ofta behöva räkna kalorier, även med LCHF. Så ser det ut. Just nu räknar jag allt, även proteiner och mikronutrienter. Mikronutrientanalysen får mig att köpa (och äta) saker som grönkål, lever, sardiner och vetegroddar. Nässlor har jag plockat också. Här ska optimeras!  :)

Ok, nu förstår jag varför jag går upp på LCHF, jag skulle behöva gå ner 4 kg men det är inte hälsomässigt motiverat utan snarare för att jag alltid varit smal innan jag började äta medicin som påverkade vikten och aptiten och då gick upp ca 6 kg. Har dock inte chans att komma ner i så låga kcl som ni förespråkar, hur gör ni det på LCHF? Jag skulle aldrig klara mig på en kopp kaffe med lite grädde till frukost tex. äter en kokospannkaka med ost och dricker kaffe med grädde. Måste jag sluta med LCHF för att bli smal?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, nu förstår jag varför jag går upp på LCHF, jag skulle behöva gå ner 4 kg men det är inte hälsomässigt motiverat utan snarare för att jag alltid varit smal innan jag började äta medicin som påverkade vikten och aptiten och då gick upp ca 6 kg. Har dock inte chans att komma ner i så låga kcl som ni förespråkar, hur gör ni det på LCHF? Jag skulle aldrig klara mig på en kopp kaffe med lite grädde till frukost tex. äter en kokospannkaka med ost och dricker kaffe med grädde. Måste jag sluta med LCHF för att bli smal?

.

Varförmåste du bli smal? LCHF är inte en bantninsmetod. Det är en viktnormaliserande kost som tillåter dej att må ditt bästa hela tiden. Det är inte säkert att moder Natur och du själv har samma synpå vilken som är din optimala kroppsform.

Hur länge hardu ätit LCHF? Om kroppen är ordentligt inställd på detta bränsle (minst 3 månader) kan du prova periodisk fasta. Det är mycket lättare än daglig kalorirestriktion och fastar du minst 16 timmar (du får räkna natten) finns det hälsomässiga fördelar ioch med att kroppen byggs upp under fasta.

Dessutom kan kroppen omformas även om vikten står still. Jag gick inte ner ett gram på 3 år men minskade 2 storlekar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varförmåste du bli smal? LCHF är inte en bantninsmetod. Det är en viktnormaliserande kost som tillåter dej att må ditt bästa hela tiden. Det är inte säkert att moder Natur och du själv har samma synpå vilken som är din optimala kroppsform.

Hur länge hardu ätit LCHF? Om kroppen är ordentligt inställd på detta bränsle (minst 3 månader) kan du prova periodisk fasta. Det är mycket lättare än daglig kalorirestriktion och fastar du minst 16 timmar (du får räkna natten) finns det hälsomässiga fördelar ioch med att kroppen byggs upp under fasta.

Dessutom kan kroppen omformas även om vikten står still. Jag gick inte ner ett gram på 3 år men minskade 2 storlekar

Men jag fortsätter ju bli tjockare när jag mäter mig, fast just nu kanske det beror på att jag åt ett lass kolhydrater när jag tänkte att jag måste bli vanlig igen. Mitt skäl till att bli smalare är att jag vill kunna ha mina kläder igen, som jag hade innan jag började med viktökande medicin. Skulle vilja bli som du, som gått ner i storlek. Nu känner jag dock att jag inte har något val, måste välja LCHF. För mycket kolhydrater kommer inte att funka för mig. Jag sover nämligen inte på det. Och får inte gå på toaletten. Jag har inte ätit LCHF mer en ca 1 månad med ett antal "återfall" kanske måste jag ge det mer tid. Tack för svar!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men jag fortsätter ju bli tjockare när jag mäter mig, fast just nu kanske det beror på att jag åt ett lass kolhydrater när jag tänkte att jag måste bli vanlig igen. Mitt skäl till att bli smalare är att jag vill kunna ha mina kläder igen, som jag hade innan jag började med viktökande medicin. Skulle vilja bli som du, som gått ner i storlek. Nu känner jag dock att jag inte har något val, måste välja LCHF. För mycket kolhydrater kommer inte att funka för mig. Jag sover nämligen inte på det. Och får inte gå på toaletten. Jag har inte ätit LCHF mer en ca 1 månad med ett antal "återfall" kanske måste jag ge det mer tid. Tack för svar!

Ja Rom byggdes inte på en dag. Jag är inte smal nu heller, men mindre tjock. Jag kallar mej själv för rultig kärring och gissar att det är vad jag kommer att förbli. För mej är insidan viktigare. Jag har ätit mej frisk från hjärtsjukdom och kunnat kasta 10 dagliga mediciner som minskade min livskvalitet. Jag har kunnat börja styrketräna så det ska väl så småningom bli lite mer shape på fluffet. Till jul har jag hållit på i 4 år med hyfsat strikt LCHF

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja Rom byggdes inte på en dag. Jag är inte smal nu heller, men mindre tjock. Jag kallar mej själv för rultig kärring och gissar att det är vad jag kommer att förbli. För mej är insidan viktigare. Jag har ätit mej frisk från hjärtsjukdom och kunnat kasta 10 dagliga mediciner som minskade min livskvalitet. Jag har kunnat börja styrketräna så det ska väl så småningom bli lite mer shape på fluffet. Till jul har jag hållit på i 4 år med hyfsat strikt LCHF

Strongt gjort att kämpa dig tillbaka från allt det!! Kämpar vidare!!

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men du när du säger hyfsat strikt, räknar du kolhydrater och kalorier då eller försöker du bara äta dig mätt lowcarb, som jag?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men du när du säger hyfsat strikt, räknar du kolhydrater och kalorier då eller försöker du bara äta dig mätt lowcarb, som jag?

Räknar ingenting. I början körde jag bara ovanjordsgrönsaker, men det händer i synnerhet på hösten att det slinker ner nån gräddstuvad rödbeta eller smörslungade ärtor, som ju egentligen inte är riktigt kosher. Förmodligen ligger jag väl också i gränslandet när det gäller överintag av protein, men jag är inte motiverad att skruva sånt just nu.

I helgen har jag till och med megafuskat. Ätit surströmming MED potatis och tunnbröd och ett par munnar med min tidigare favvesorts öl. Men jag är fortfarande viktstabil. Jag pendlar upp och ner i ett spann på 2 kg men sett över tid går det saaaakta neråt. Så länge jag är med min kropp och inte mot den så trivs vi rätt bra ihop

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rookie

Du tränar lår och rumpa och får mer muskler där. Midjan minskar stadigt.

Tycker det låter fantastiskt. Du formar ju kroppen och det som kvinnor brukar ha mer än män stannar kvar.

Moder natur och dina gener vill inte se en pojkkropp verkar det som. Var glad för dina former du behåller och att det som verkligen skall bort försvinner (rund om midjan)

Keep it up.

:-)

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rookie

Du tränar lår och rumpa och får mer muskler där. Midjan minskar stadigt.

Tycker det låter fantastiskt. Du formar ju kroppen och det som kvinnor brukar ha mer än män stannar kvar.

Moder natur och dina gener vill inte se en pojkkropp verkar det som. Var glad för dina former du behåller och att det som verkligen skall bort försvinner (rund om midjan)

Keep it up.

:-)

Tack för peppen! Behöver det:)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En månad och en v. Lchf drygt 1600 kalorier. Styrketräning och kondition 3-4ggr i v.

Ingenting har hänt o jag e fortf tjock. Börjar bli skit omotiverad till att fortsätta.

Före efter bild.

post-8382-0-00213000-1410886142_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du behöver 3 månader för att gå på fettdrift och jag är starkt ifrågasättande till att börja med att plåga kroppen med påhitt typ vanlig bantning. Det du gör är ju bara att skapa en ännu mer förvirrad och osäker kropp. Det är klart att den inte släpper nåt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill inte banta! Trivs eg med lchf bortsett från att jag inte får nån respons på min kropp. Srskilt när jag sliter så hårt också, det enda jag är glad över är lchfen, att jag slipper trycka i mig äckel kvarg med äcklig funlight som typ alla gör och en halv burk keso. O en tomat (!!!) hur golk ens orkar är ofattbartvför mig egentligen men jag är inte långt ifrån just nu. Känner mig svag och det tar på psyket.

Har ju även utmattningssyndrom som dock är mkt bättre nu än för en månad sen, det kanske påverkar också...

Just nu vill jag mest ge upp och skita i allt. Känner mig som en loser som inte får nåt resultat alls.

Jag vet gnäll på mig idag! Men orkar inte ta ut det på sambon, behöver nog mest bara skrova av mig o tycka synd om mig själv...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju så att du inte är tjock. När man har så lite övervikt som du tar det lång tid att bli av med den. Så hårt som du tränar behöver du säkert extra protein också.

Låt bli att räkna kalorier ett par månader och låt kroppen få vara mättad. Det är mycket möjligt att den omformar sej om den inte behöver vara rädd för svält

Dela detta inlägg

Länk till inlägg