Jannahoj Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Hej! Köpte för skojs skull stickor som mätte ketan i urinet. Hade noll på glukos i urinet och det näst mörkaste på lila skalan. Har försökt surfa mig till hur det ska se ut, men förstår inte riktigt.. Är jag i ketos utan att ha det mörkaste? Har aldrig haft acetonig andedräkt och svetten luktar svett, inget annat. Är noga med kh, men vill lära mig mer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LottaJ Posted August 15, 2014 Share Posted August 15, 2014 Du är nog i ketos, jag märker det genom att jag har en lite konstig smak i munnen och torr i munnen, men inte på andedräkt eller svett (inte vad jag kännt själv iallafall... ;-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted August 15, 2014 Author Share Posted August 15, 2014 Torr i munnen kan jag vara och jag blir törstig ibland. Det blev jag aldrig när jag åt mycket kh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted August 15, 2014 Author Share Posted August 15, 2014 Tack för svaret lotta, vi hoppas inga andra känner någon konstig lukt om oss heller då 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 Det jag märker är att det luktar som katten sitter bredvid när jag kissar. Har jag varit riktigt strikt luktar det riktigt fränt av mitt kiss 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
funkateer Posted August 16, 2014 Share Posted August 16, 2014 Jag har aldrig upplevt någon särskild lukt eller smak vid ketos. Inte heller någon i min omgivning när jag har frågat. (Nej, jag har inte bett dom lukta i toalettstolen.) Däremot har jag emellanåt haft andra symptom, t.ex. en känsla av att bli spänd i käkmusklerna och vilja bita samman. Det kanske är en variant på känslan av rastlöshet som jag vet att vissa får vid ketos. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted August 16, 2014 Author Share Posted August 16, 2014 Det spända i käkarna har jag alltid, med eller utan LCHF Kattkiss lät lockande haha 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 17, 2014 Share Posted August 17, 2014 Det spända i käkarna har jag alltid, med eller utan LCHF Kattkiss lät lockande haha Kanske ska förtydliga... det är morgonurinen som får mej att storkna omjag varit strikt dagen innan. Under dagtid märker jag inget. Men jag tycker det är trevligt att få ett kvitto på att gårdagen var ok hälsomässigt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jannahoj Posted August 17, 2014 Author Share Posted August 17, 2014 Fast när du säger det så har jag tänkt på att mitt urin luktar på morgonen! Känts mer koncentrerat vilket är lustigt med tanke på att jag dricker mer nu när jag faktiskt är törstig (va jag aldrig på khkost) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts