Tjoran

Röka i plugget

Recommended Posts

Kommer någon ihåg detta?

Kontrasterna är ju enorma från hur det ser ut idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja jisses! Tyvärr har jag lagt märke till det har blivit vanligare bland ungdomar att röka igen. För sådär 10-15 år sen var det mer sällsynt, men nästan alla yngre på jobbet röker nu :-(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snus var rätt populärt ett tag, men när du säger det så verkar det som att jag ser mer rökande ungdomar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken information får eleverna i skolan idag om rökning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ring en skola och fråga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ganska mycket, tror jag. Eller så var det för 10-15 år sedan iallfall. Men chockvärdet i rökningsvarningarna har blivit ganska urvattnat. De flesta som börjar röka i dag gör det medvetna om att rökning orsakar cancer och KOL och det ena och det tredje. De bryr sig helt enkelt inte, eftersom detta är saker som drabbar 60-åringar, och de ska vara unga förevigt eller något.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag tror jag många röker för att framtiden ser hopplös ut. Många ungdomar växer upp i ett land där det ser sämre och sämre ut med jobbmöjligheter.

Kan vara en av anledningarna.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja... de som jag har påjobbet är kaxiga säljare som är väl medvetna om att de är världbäst... jag tror hellre på teorin om evig ungdom

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ganska mycket, tror jag. Eller så var det för 10-15 år sedan iallfall. Men chockvärdet i rökningsvarningarna har blivit ganska urvattnat. De flesta som börjar röka i dag gör det medvetna om att rökning orsakar cancer och KOL och det ena och det tredje. De bryr sig helt enkelt inte, eftersom detta är saker som drabbar 60-åringar, och de ska vara unga förevigt eller något.

Ja så har jag tänkt också. Det man kan få när man blir äldre känns nog avlägset.

Om ungdomar fick reda på att rökning kan göra det svårare att få barn (gäller både män och kvinnor) och att det ökar risken för massor av sjukdomar som även drabbar yngre så kanske det skulle ha effekt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nja... de som jag har påjobbet är kaxiga säljare som är väl medvetna om att de är världbäst... jag tror hellre på teorin om evig ungdom

Jag är 25 och funderar redan på pensionen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg