Popular Post Lillemor Posted August 20, 2014 Popular Post Share Posted August 20, 2014 Det är nu tredje dagen utan socker och mkt få kolhydrater! Jag har inte haft så svåra besvär som jag trodde jag skulle få. Lite huvudvärk men det mest fantastiska, alltså jag har hållit igång hela dagen???? Det har inte hänt sedan 90-talet. Jag har betydligt klarar tankar, ingen "hjärndimma" eller att jag måste sova efter maten eller mitt på dagen idag! Det känns sååå osannolikt och jag hoppas o ber om att detta håller i sig. Att min kropp får fortsätta läka och min allra hösta dröm... att kunna ta på sig sina löparskor och ge sig ut på en runda igen. Det var länge sedan, ungefär 20 år men fortsätter det här så känns det som att mirakel kan inträffa!!! Lite svårt med proteiner, det blir enahanda men jag hitta en länk här inne till Scandinavian Organics AB och jag ska försöka få tag på deras buljonger. Nu jäklar kör vi ....!!! 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 20, 2014 Share Posted August 20, 2014 Lite inspiration och tips för variation! http://www.kostradgivarna.se/veckomeny/ 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Härligt! Lycka till 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Glöm inte vatten och SALT. Vanligt att man äter för lite salt i starten. Din huvudvärk kan vara saltbrist 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Kände precis som du när jag började och det håller i sig... Det som är roligt är att snart (om inte redan) kommer du känna att du vill röra på dig mer. Lycka till med nya matschemat! /Glen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vivi Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 jag lysnade på dig, åt mer salt och i går åt jag också bacon, i morse visade vågen +0,3kg 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 21, 2014 Share Posted August 21, 2014 Skit i vågen. Använd måttband. Jag som ätit hyfsat strikt LCHF i 3,5 år drygt kan variera 2 kg upp eller ned TROTS att jag är för gammal för att kunna skylla på lingonvecka. Det är en nedåtgående trend man får sikta in sej på. Jag använder vågen ungefär som man använder horoskop. Det är kul att titta på men inget man direkt kommer ihåg 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lillemor Posted August 22, 2014 Author Share Posted August 22, 2014 Dag 4 var ingen höjdare har druckit mer vatten och mer salt men jag har nog svår abstinens. Jag skakar, huvudvärk, svimfärdig hela tiden, urtrött men kan inte sova. Nu har jag varit vaken i snart 48 tim puhh. Detta får bara uthärdas.... Vid eftertanke så har jag sedan 2008 levt mer eller mindre på Nutella, dubbelnougat, näringsdrycker (mest e-nummer) och mixat mat. Mat som i vissa fall varit nyttig men med facit i hand har det varit mest kolhydrater. Så som jag mår just nu har jag ju även mått när jag vräkt i mig mkt choklad så egentligen är det ingen skillnad. Den stora skillnaden blir nu hoppas jag att på "andra sidan" väntar ett mer välmående liv. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Håll ut! Det är värt att vänta på belöningen, vi är många som minns hur det var 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted August 22, 2014 Share Posted August 22, 2014 Dag 4 var ingen höjdare har druckit mer vatten och mer salt men jag har nog svår abstinens. Jag skakar, huvudvärk, svimfärdig hela tiden, urtrött men kan inte sova. Nu har jag varit vaken i snart 48 tim puhh. Detta får bara uthärdas.... Vid eftertanke så har jag sedan 2008 levt mer eller mindre på Nutella, dubbelnougat, näringsdrycker (mest e-nummer) och mixat mat. Mat som i vissa fall varit nyttig men med facit i hand har det varit mest kolhydrater. Så som jag mår just nu har jag ju även mått när jag vräkt i mig mkt choklad så egentligen är det ingen skillnad. Den stora skillnaden blir nu hoppas jag att på "andra sidan" väntar ett mer välmående liv. Nu pratar vi inte bara omställningsbesvär utan även utsättningsbesvär oxå.. sköter du dig får du äta en hel rå morot som TV-godis! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts