Jump to content

Dosering av Omega 3


Johanna07
 Share

Recommended Posts

Hej

 

Jag har precis köpt Pure Pharmas Omega 3 kapslar och jag undrar om dosering. På förpackningen står det 3 kapslar om dagen, men jag tror Doc skrev 1-2 på sin blogg? Jag har Myelit (inflammationer i centrala nervsystemet) med ev framtida MS diagnos.

 

Någon som vet hur många kapslar per dag man borde ta?

Link to comment
Share on other sites

DIRECT MS  suggest 5 g of EPA+DHA daily

 

This is in conjunction with Vitamin D3: 6000-8000 IU aim for 25(OH)D at or above 50ng/ml ~ 125nmol/l

and Magnesium: 500-600 mg

Both omega 3 and Magnesium improve the ability of Vitamin D3 to regulate production of active vitamin D3 hormone Calcitriol. 

 

How vitamin D inhibits inflammation - Science Daily

You need to think of these as a team that work best together rather than as individual supplements. 

 

Another reason most research fails to confirm the benefits of omega 3 is they don't REDUCE omega 6 intake

This paper explains why you need to reduce OMEGA 6 if you want to resolve inflammation. 

[PDF] Resolution of Adipose Tissue Inflammation - Hindawi Publishing

Link to comment
Share on other sites

DIRECT MS  suggest 5 g of EPA+DHA daily

 

This is in conjunction with Vitamin D3: 6000-8000 IU aim for 25(OH)D at or above 50ng/ml ~ 125nmol/l

and Magnesium: 500-600 mg

Both omega 3 and Magnesium improve the ability of Vitamin D3 to regulate production of active vitamin D3 hormone Calcitriol. 

 

That's a high dosage of Omega 3. I bought D vitamins as well, and that recommended dosage should be doable with the capsules I bought (2500 IU each). I didn't know Magnesium was important, been trying to research what to do on my own to help get well. As for keeping the omega 6 down, I am now sticking to a ketogen diet with fat from butter, coconut oil and olive oil besides natural fat in food. Eating a lot of salmon :)

 

Thank you very much for the links, I will read them carefully.

Link to comment
Share on other sites

That's a high dosage of Omega 3.

May it's because they live in USA and have higher omega 6 intake?

 

Dr Davis uses even more with his heart disease patients Lp(a): Be patient with fish oil

 

I use Doctor's Best, High Absorption Magnesium, 100% Chelated, 240 Tablets but I don't know what IHERB charge to Sweden Code WAB 666 saves $5 initially in UK we have 20% tax on orders £15 or more and a post office fee for collecting the tax so be careful if you also have other charges for importing supplements.

They may be on Amazon (do you have Amazon?) Magnesium malate or magnesium citrate are fine. Ideally take 100mg with each meal and 100mg before bedime.

 

Fantastiska magnesium
Link to comment
Share on other sites

I am willing to try a high dosage, as long as it's not dangerous and the direct-MS page said that these dosages are totally fine. I see that magnesium is important for the uptake of D vitamins and calcium. I wonder why Calcium is essential for an MS patient though, I thought that was more for the skeleton, not inflammations?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 I wonder why Calcium is essential for an MS patient though, I thought that was more for the skeleton, not inflammations?

Vitamin D receptor Bsm1 polymorphism, calcium metabolism and bone mineral density in patients with multiple sclerosis

 

Looks like the genetic predisposition for MS may also in some people be associated with  BMD, But it may also be that low Vitamin D status is associated with both MS and low BMD. 

The lack of mobility may result in MS ers not getting sufficient weight bearing exercise.Not getting out into the sunshine. 

I'm not particularly happy with suggesting people take more than 600mg calcium from supplements (increases stroke risk) 

UK RDA for calcium is 800mg/d. I'm not convinced that the USA recommendation is justified they use 1000~1200mg/daily. 

I didn't copy that over here because I think a good diet (cheese/dairy Veggies)  should provide sufficient calcium if your vitamin D level is raised to 125nmol/l 50ng/ml. 

Link to comment
Share on other sites

I'm not convinced that the USA recommendation is justified they use 1000~1200mg/daily. 

I didn't copy that over here because I think a good diet (cheese/dairy Veggies)  should provide sufficient calcium if your vitamin D level is raised to 125nmol/l 50ng/ml. 

 

Sounds reasonable, I'll focus on the magensium, omega 3 and D vitamins.

Link to comment
Share on other sites

Jag har det senaste tagit höga doser, eftersom jag har ett överaktivt nervsystem och har värk (snarare haft numera). I ett par, tre månader trappade jag upp till fyra gram ses dag. Sen började jag också ta fermenterad torskleverolja, där en tsk innehåller runt sju gram. Jag har tagit minst tio gram per dag plus vitamin A och D som finns naturligt i den oljan. Har märkt en stor skillnad i ett par veckor.

 

Har man en sjukdom, tror inte jag att det räcker med små doser, men var man bör lägga sig är säkert individuellt.

 

Ett annat exempel är min brorson som haft stora besvär med ticks i flera år. Han är elva år. När hans föräldrar började ge honom en terapeutisk dos omega 3, på ca tre gram ser dag (han är ganska liten i kroppen) minskade ticksen nästan helt.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Jag fyller på med två frågor i denna tråd, som jag också postade i kommentatorsfältet till bloggen men som ännu inte besvarats där.

 

Ang. omega-3 och barn:

 

Jag har två barn, en son som är snart tio månader, och en dotter som snart är tre år. Vad jag har sett står det på alla tillskott med omega-3 att de inte skall ges till barn under ett år. Jag har sökt och sökt, men hittar inte någon tillstymmelse till förklaring någonstans till varför det skulle vara olämpligt att ge omega-3 till min lille son. Vet doc eller någon annan var begränsningen kommer ifrån? Är det en ren säkerhetsåtgärd för att barn under ett inte har studerats tillräckligt, eller finns något annat skäl?

 

En fråga till:

 

I omega3-tillskotten till barn verkar fiskoljan vara utspädd med rapsolja ungefär 1:1, vilket gör oljorna dyra. Rapsolja får väl barnen i sig ändå i ganska stora mängder via kosten? Finns det någon anledning till varför man inte bör ge barn omega-3 olja som inte är utspädd på detta sätt?

 

Tacksam för svar.

Link to comment
Share on other sites

Jag har det senaste tagit höga doser, eftersom jag har ett överaktivt nervsystem och har värk (snarare haft numera). I ett par, tre månader trappade jag upp till fyra gram ses dag. Sen började jag också ta fermenterad torskleverolja, där en tsk innehåller runt sju gram. Jag har tagit minst tio gram per dag plus vitamin A och D som finns naturligt i den oljan. Har märkt en stor skillnad i ett par veckor.

 

Jag tar nu också 4 gr per dag. Vad köper du den fermenterade fiskleveroljan? Och high vitamin butter oil?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...