Jump to content

Äter jag 16:8?

Bitteusa

Recommended Posts

Konceptet 16:8 tilltalar mej, men jag har svårt att vänta till 12 med att äta så jag tar en kopp Magic Bullet kaffe med 1 msk smör och 2 msk kokosolja runt 7 på morgonen. Därefter äter jag ganska strikt LCHF mellan 12 och 19. Målet, förutom hälsa, är att gå ner 5 kilo, men inget händer! Har kört detta nu i en månad och LCHF i över två år och står still på samma vikt, frustrerande! Kanske jag måste skippa min morgon MBC för att få resultat?!

Bitteusa, äter du tillräckligt med fett? Svårt att äta för mycket av det och man håller sig mätt länge. Jag äter middag mellan åtta och nio på kvällen och dagens första mål någonstans vid tolv-ett-tiden. Går bra de flesta dagarna.

Bitteusa, äter du tillräckligt med fett? Svårt att äta för mycket av det och man håller sig mätt länge. Jag äter middag mellan åtta och nio på kvällen och dagens första mål någonstans vid tolv-ett-tiden. Går bra de flesta dagarna.

Jag ligger på 70-85% fett!

Du kan kalla det fettfasta, dvs man intar fett under fastan.

Jag namnger inte mitt ätande, men jag dricker oftast bara kaffe med grädde i till frukost, sedan lunch vid 12. Då har jag varit utan fast föda i ca 16 timmar, men det är klart, jag har fått i mig lite kalorier i form av ca 20ml grädde... Så jag har inte fastat i den meningen att vara utan kalorier...

Det funkar för mig, kalla det vad du vill :P !

• Like 3