Jump to content

Fråga en fjortonåring

FreddeGrädde

Recommended Posts

Välkommen till forumet FreddeGrädde, kul med lite yngre förmågor här :)

Jag förstår att det kan vara lite kämpigt att få till LCHF i skolan, det är inte lätt :(

Får du speciell LCHF-kost i skolan eller får du "plocka" från det som bjuds?

Är det någon som ifrågasätter ditt kostval av personalen på skolan?

Vad tycker dina klasskompisar om din kost?

Väcker ditt kostval intresse hos andra i din ålder?

Kul att ha dig här :)

• Like 2

Välkommen till forumet FreddeGrädde, kul med lite yngre förmågor här :)

Jag förstår att det kan vara lite kämpigt att få till LCHF i skolan, det är inte lätt :(

Får du speciell LCHF-kost i skolan eller får du "plocka" från det som bjuds?

Är det någon som ifrågasätter ditt kostval av personalen på skolan?

Vad tycker dina klasskompisar om din kost?

Väcker ditt kostval intresse hos andra i din ålder?

Kul att ha dig här :)

Tackar så mycket för välkomnandet!

Nej någon specialkost är inte att tala om, jag kan inte säga att jag är så öppet LCHFare. Men ibland har jag kanske nämnt något som att juice inte är så nyttigt på grund av sockret och då kan jag känna att tiden inte är inne ;). Oftast blir det att jag tar kött, lite salad och potatis men sen skippar potatisen.

Som sagt är jag inte öppet LCHFare, men om jag skulle gissa så tror jag att de skulle svara med det vanliga dietist-drablet :) .

• Like 1

Välkommen hit!

Jag är myfiken på ett par saker:

Hur gick det till att du/ni började med LCHF?

Hur hanterar du sociala situationer där andra äter godis/läsk/chips.. ? Föreställer mig att det är särskilt mycket sånt bland ungdomar.

Ja det var min mamma som mer eller mindre (mer ;)) som bestämde att vi skulle börja med LCHF. Hon hade funderat på att börja ganska länge. Först känndes det lite konstigt för jag hade ju fått inmatat i mig att fett är farligt, men sen... var det ju inte så :) . Det största plusset med LCHF är att man blir som aldrig hungrig.

Jag kan inte säga att jag är superstrikt, men jag försöker att bara äta om det bjuds, men det händer absolut att jag "råkar" köpa en påse godis då och då med polarna.

• Like 5

Det är ju som du säger.. LCHF är ju egentligen bara vanlig mat men med mindre kolhydrater.. ingen konstig diet!

Och jag gör som du på jobbet.. äter det som går och ibland slinker det ner någon potatis men aldrig några mängder.

I går var jag på barnkalas.. och åt en bulle, de andra åt tårta, bulle, godis och kakor.. och tog om! :o

• Like 2