Jump to content

Tips på dryck

Myshanna
 Share

Recommended Posts

Jag har kört igång lchf igen nu efter nyår. Vet att jag mår bra av det. Mitt mål är dock viktnedgång men min kropp verkar inte svara toppen på det. Nåväl, jag undrar om någon kan tipsa om något att dricka förutom vatten? Självklart ska jag dricka mestadels vatten men hade varit kul att variera något. Dricker inte kaffe eller the. Har länge druckit alldeles för mycket light läsk och har nu brutit helt ( vilket är ganska jobbigt). Kan dricka något glas mjölk ibland men det är ju inte toppen det heller.

Silverthe...? det drack man på "hemmet", dvs varmt vatten med en skvätt grädde i. Det kanske du kan dricka med lite kokosolja i.

Äggmjölk verkar en del dricka också. googla efter recept, aldrig testat själv. Den kanske du kan smaksätta med kakao?

Vatten med citron i, eller smaksatt med gurka?

Jag tycker faktiskt att det har varit det svåraste med lchf, dricker "bara" vatten och kaffe. Vin på helgen. Men det känns så enahanda, ingen öl, ingen cider, ingen tonic osv... Inget som verkligen läskar. Det saknar jag faktiskt lite fortfarande. Men det har blivit bättre edan jag köpte en soda stream!!!

Om man hårdrar det så är alla drycker smaksatt vatten på ett eller annat sätt. Frågan är bara vad du föredrar? Är du dedikerad LCHF-are så går givetvis allt socker bort - återstår då att blanda vattnet med något annat. Själv gillar jag citron- lime- hallon och några blad citronmeliss. Det är jättegott och både läskande och fräscht. Sedan finns det många jättegoda ört the om man inte gillar vanligt the. T ex kamomill, mynta, malva eller lindblom. Det finns hur mycket gott som helst att välja på. :)

Några droppar citron eller lime i vattnet bra. Ingefära ska också smakar fint.

När jag själv vill lyxa till det lite köpa jag nån Loka eller Ramlösa med någon lustig smak, sedan fyller jag på flaskan två-tre gånger då smaken sitter kvar ;)

De flesta tésorter (åtminstone örtté, andra dricker jag inte) kan ju även drickas kalla. Peppermintté fungerar jättefint, även kall chokladté har jag druckit kallt.

Jag dricker inte öl längre. Min fru gör det dock. Ibland tar jag ungefär en matsked öl i ett stort glas vatten. Ölsmaken slår igenom en hel del och det blir faktiskt riktigt läskande. En ynka matsked öl om dagen kan ju inte vara så farligt tänker jag.

• Like 1

• 2 weeks later...

Har tipsat i en annan tråd oxå, PUKKA te varmt eller kallt i smaken Liqorice & Cinnamon är en av mina favoriter. Även en bit färsk ingefära som fått dra en stund, drick varmt eller kallt. Jag gillar när det är lite kryddigt, det märks kanske ;)

Har tipsat i en annan tråd oxå, PUKKA te varmt eller kallt i smaken Liqorice & Cinnamon är en av mina favoriter. Även en bit färsk ingefära som fått dra en stund, drick varmt eller kallt. Jag gillar när det är lite kryddigt, det märks kanske ;)

Hej där!

HUr får du fram den fina termometern??

Hej Strutfus! Klicka på termometern eller gå in på hemsidan: TickerFactory.com där kan du välja en termometer. Du får en kod som du kopierar och klistrar in på din användarsida. När det händer nåt med vikten (eller om man väljer nån annan parameter, det finns t ex BMI) så går du in på sidan med ditt lösenord och ändrar i termometern. Häpp!

Sorry för lite OT men här hjälper vi varann med allt möjligt lite när som helst det funkar :)