Fru Andreasson Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Hej! Jag är lchf-nybörjare. Startade mitt nya livstänk för 2½ vecka sedan. Det känns lite tröstlöst, för det har inte hänt ett smack vare sig på vågen eller på måttbandet. Tröstar mig själv med att det är pga att jag i tre veckor (innan jag fick upp ögonen för lchf) körde med enbart pulverdiet. Har kollat innehållet nu efteråt och fick nästan hicka SÅ höga halter av kolhydrater det är i dietpulver! Kan det vara därför jag inte går ner allt i storlek? Måste kroppen ha såpass lång tid på sig att vänja sig vid den nya kosten? Jag behöver PEPP! Kram på er alla <3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 25, 2014 Share Posted August 25, 2014 Välkommen till ditt nya liv. LCHF är ju ingen quickfix. Glöm tidningarnas rubriker om förton kilo på en kafferast. LCHF är en viktnormaliserande kost som tillåter dej att må bra under tiden.Eftersom du har misshandlat din kropp tidigare tar det ett tag innan den kan lita på dej igen och så länge den förväntar sej ny svältperiod släpper den inte ett gram.Jobba på i 3 månader och lär dej äta bra mat i lagom mängd så kommer du och kroppen nog överens till slut.Du har väl hållit på ett tag att dra på dej övervikten, så du måste ju ge det lite tid att få bort den också 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fru Andreasson Posted August 25, 2014 Author Share Posted August 25, 2014 Tack Veteran! Det känns tryggt att veta att jag ändå är på rätt spår. För tre år sedan vägde jag 60kg (160 cm lång) sedan blev jag sjuk och fick en eländig medicin som gjorde mig kraftigt överviktig. Innan pulverdieten ville min läkare ha en uppdaterad vikt, så...upp på vågen, 91 kg!!! Så jag har ju inte dragit på övervikten så värst länge, men nu vill jag bli frisk! <3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...