Jump to content

Sockerutmaningen!

lovans95

Recommended Posts

Hej! Jag är så djupt nere i sockerträsket som man bara kan vara. Minsta lilla godisbit och sockertrollet vaknar till liv med ett brak och utan jag vet ordet av det sitter jag och smaskar i mig framför filmen. INTE KUL!

Så nu tänkte jag testa, att ge mig själv en utmaning. Inge godsaker på 3 veckor, och se vad som händer.

Regler: Inget läsk, chips, godis eller choklad. Inte ens mörk choklad!

Endast dricka vin på fester. Inga bullar eller bakverk överhuvudtaget. 

Hur ska jag klara tre helger utan godis? JAG VET INTE! 

Häng gärna med i min lilla utmaning, sä kan vi hjälpas åt. Detta är ett stort steg för någon som jag :)

Från och med idag (tisdag 26/8 -14)

(kör förövrigt lchf kost, utan pasta, ris, potatis osv..)

• Like 4

Heja heja. Jag var likadan. Om jag så mycket som luktade på en bulle fick jag slåss med sockertrollet en vecka efteråt.

Mitt tips är också att köra helt jättestrikt under tiden. Så lite kolisar över huvud taget som möjligt. Ju längre du klarar dej desto lättare blir det, men min erfarenhet är att det går inte förhandla med ett vaket sockertroll. De måste piskas till underkastelse och för min del tog det 3 år (med en hel del dikeskörningar) att (nästan) strypa fanskapet. Jag är fortfarande sötsugen, men det finns oftast inte längre nåt som är gott nog att ödsla pengar på. Det är samma sak som när jag slutade röka för typ 12 år sen. Jag kan fortfarande känna sug efter nikotin (inte cigaretter men de där eländiga tuggummina, som är etter värre) men inte så att det är värt att köpa nåt.

Byt ut fredagsmyset. Köp goda starka korvar eller smakrika ostar. Ta gärna nåt som bränner så du får hjärnan att tänka på nåt annat än sött. Chilifyllda oliver finns ju... Avstå inte, för då får du offerkoftan på och det finns ingenting som ett sockertroll tycker så mycket om som självömkan.

Trillar du dit, ta dej in på bloggen lchfingenjören. My har en hel verktygslåda full med tips på hur man motar sockertroll, hur man fixar det när de lagt krokben och hur man överlever med självkänslan i topp i alla fall.

• Like 2