Jump to content

fan!

Jannahoj

Recommended Posts

Ja, så plötsligt händer det…. Jag trillade dit själv i lördags efter helt sockerstopp sedan 6 januari. 

Blev helt överrumplad i butiken och någon sa inom mig: - Mörk choklad med kokos, kan ju inta vara så farligt. Jag bestämde mig snabbt.

Kakan passerade kassan och hamnade i framsätet på bilen, jag slet upp förpackningen och vips så var hela kakan slut! 

Jag skämdes inte ens. Och tänkte inte ens på ketoner osv. Men så det straffade sig dagen efter! Har aldrig varit så dålig i magen.

Så nu vet jag att min kropp inte vet vad den ska göra med allt socker som dånar in i kroppen. Och om kroppen glömt, jag då får även resten ställa in sig i det ledet. Var inte för hård mot dig själv, utan lägg energin på att komma upp på banan igen och lämna sockertrollet bakom dig! 

Lycka till!

:)

• Like 7

Tack för svaret. Det kanske är att man blir lite övermodig när det gått bra så man slutar tänka..

Räknade maniskt ut att det blev 17g kh så kanske inte så fruktansvärt som det kändes först. Har ätit bra resten av dagen. Så ska försöka släppa ångesten..

• Like 6

Alla har vi haft dikeskörningar. Så länge det finns en väg mellan dikena går det framåt. Titta på bloggen lchfingenjören. My är en fena på verktyg för att golva sockertroll och verktyg hur man tar sej upp igen när man blivit golvard

• Like 4

Ja, sockermonstret är expert på att anfalla bakifrån, just när man tror att man är säker, att nu kan man det här och det går hur bra som helst! Jag brukar visualisera monstret, lite för skojs skull, men också för att bli medveten om att det inte är jag som vill detta (jag vill äta bra mat och må bra!). Man kan argumentera med det också. :) Då hamnar åtminstone inte godis och kakor helt automatiskt i korgen.

• Like 5

Om du försöker styra bort skuldkänslorna, går det snabbare att komma tillbaka. Att fela är mänskligt... och den något enligt min mening upphausade stämmningen som byggts upp kring ordet "fusk", anser jag många gånger vara litet larvig. Att stirra på negativa saker, för inte precis livet vidare. Man behöver se skogen för alla träden och ha fokus på det positiva som komma skall. Jag menar, att när vi slutar tycka synd om oss själva, kommer vi bli stålmän och -kvinnor allihopa. Alla kommer lyckas...

• Like 3