lordmetroid Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Min morbor har sett effekterna av LCHF i praktiken på min mage så nu äter han det också. Dock så har han drabbats av hjärtattack tidigare och äter nu alltså massa mediciner. Vad har LCHF för effekt tillsammans med alla dessa mediciner han stoppar i sig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Lindberg Posted August 27, 2014 Share Posted August 27, 2014 Bra kost gör inte mediciner farliga. Det viktigaste tror jag är att hålla koll på blodtryck och blodsocker (om han är diabetiker). Han kan tänkas behöva sänka doseringen av mediciner mot dessa, men det är mycket individuellt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Jag har lyckats göra mej av med alla mediciner efter 3,5 år med LCHF. Mina kolesterol och levervärden är helt normala och även blodtrycket är OK. Om han kör strikt bör han ha kontakt med sin läkare för utvärdering iaf 2 ggr per år 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted August 28, 2014 Share Posted August 28, 2014 Det finns några saker att se upp med... doseringar kan behöva ändras när t.ex kroppsomfånget eller kosten ändras drastigt. Alltså, extra viktigt att ha doktorn med på noterna. 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts