John Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Om man har ett problem som troligen är inflammationsrelaterat, t ex öm hälsena eller värkande axel, hur snabbt märker en blandkostare som går över till LCHF skillnad? Om det nu är någon skillnad förstås. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Hej. För mig som hade ont i armbågen, knäna och en massa annan skit försvann allt inom en vecka. Det kanske är vansinnigt snabbt, hoppas andra svarar med sina erfarenheter. Men kom ihåg att det är normalt att få ont om man t.ex. har tränat hårt och skapat inflammationen. En frisk kropp blir också inflammerad, men misstänker att det då handlar om lokala inflammationer som är till för att läka kroppen. När du är helt inflammerad i kroppen och kroniskt inflammerad är det tecken på att du inte äter bra, sover dåligt, tränar för mycket. Dvs. stressar kroppen. Huruvida dina besvär är relaterade till för mycket aktivitet i axel och hälsan eller om det är pga taskig kosthållning förtäljer inte ditt inlägg. Men det skadar väl inte att prova LCHF eller Paleo en månad och därefter utvärdera? /Glen 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
andush Posted August 31, 2014 Share Posted August 31, 2014 Om man går runt med inflammerad tarm som avhjälps i.o.m. kostomläggningen så kommer mer kortisol finnas tillgängligt för att fixa andra inflammationer i kroppen snabbare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 1, 2014 Share Posted September 1, 2014 Om man har ett problem som troligen är inflammationsrelaterat, t ex öm hälsena eller värkande axel, hur snabbt märker en blandkostare som går över till LCHF skillnad? Om det nu är någon skillnad förstås. Frågan är helt omöjlig att svara på ...LCHF kanske inte hjälper dina problem eller så kanske de försvinner på några dagar. (och alla möjligheter däremellan) Jag tycker som Glen, testa! Händer absolut ingenting på några månader så är antagligen inte LCHF svaret på dina problem. MEN ...jag hade innan jag började med LCHF dragits med en inflammerad hälsena i ca 3-4 år efter ca 1 år med LCHF försvann helt plötsligt problemen...om det beror på kosten eller hade hänt ändå lär man aldrig få veta. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts