Jump to content

Reversal Trials

olofsjostedt

Recommended Posts

Hej,

Har precis startat en blog om ett försök att komma tillbaka till normala blodsockernivåer efter två år med diabetes. Var först diagnosticerad som en typ 1 diabetiker med full insulinbehandling och ständiga besök hos enokrinska kliniken på St Görans. Efter ett år av obefintlig kommunikation så slutade jag på eget bevåg med insulinbehandlingen och fokuserade på kost och motion. Har sedan dess fått en ny diagnos som typ 2 diabetiker. Hittade Andreas bok härom veckan och den var väldigt bra. Jag hade plockat upp en del sedan tidigare från andra källor men också via trial and error på egen hand men det är alltid nyttigt med nya små knep. Kan inte så mycket om LCHF i sig utan kör en liten egen variant kanske och faller säkert ifrån det mest renläriga men kan förhoppningsvis ge lite inspiration till de som har problem med sina blodsockervärden. 

Kom gärna med kommentarer om ni har något som behöver förtydligas eller klargöras. Bloggen är under utarbetning och fylls på var eller varannan dag. 

http://thereversaltrials.com

Mvh

Olof Sjöstedt

Om du verkligen har Typ1 kommer inte kostomläggning att räcka. Insulinproduktionen kommer sluta och du måste tillföra det via injektioner, med riktigt strikt LCHF kanske du klarar dig med långtidsverkande insulin (Lantus eller Insulatard). Jag är ledsen om du inte vill acceptera det, men spela inte högt med din hälsa.

• Like 2

Jaha,  nej jag var nog lite otydlig där. Har efter en del om och men blivit diagnosticerad som typ 2 diabetiker så detta rör sig inte om någon honeymoon period. Att en sådan period skulle vara i över ett år känns föga troligt samtidigt som det inte finns några spår av GAD-partiklar i min kropp. 

• Like 2

Ja det var lite sådär... sen när jag försökte ifrågasätta det så fick till svar att anledningen till att jag ifrågasatte var på grund av att jag inte "landat i min sjukdom".. Men men alla är vi människor och nu är jag tillbaka till öppenvården och min husläkare som jag gillar väldigt mycket. :)

Tack för lyckönskningen! 

• Like 2

Mycket motion!

Ja det är ganska svårt att hinna med ska erkännas men jag siktar hellre högt och missar ett pass. Saken är den att mitt liv pre-diabetes var galet stillasittande. Sen är det ju inte tanken att det ska vara så många motionstillfällen för evigt utan bara under denna tvåmånadersperioden. 

• Like 1