Jump to content

graviditetskilon!

Quineem

Recommended Posts

Jag har gått på LCHF i ca 3 års tid! jag började med LCHF mest för att jag tyckte att vi hade provat allt för att gå ner i vikt! och det fungerade väldigt bra! både jag o mannen tappade kilo efter kilo! och äntligen fick man äta sig mätt! jag gick ner från 94 till 80kg (171cm)! jag ville väl gärna gå ner mer men det tog stopp, men jag trivdes bra i min kropp ändå! för att inte nämna att jag äntligen fick kontroll på mitt humör, kunde bli arg/ledsen/deprimerad utan anledning. har kämpat ända sedan tonåren med mitt humör, det har verkligen alltid varit en plåga. 

sedan så blev jag gravid, äntligen (hade försökt i 4 år utan resultat och ett missfall). jag försökte hålla mig till liberal lchf med bara några snedsteg under graviditeten och det gick bra även om jag gick upp 23 kg under graviditeten! vår dotter föddes frisk och underbar på alla sätt! visst gick man ner efter graviditeten men inte så mycket som man hoppats på! vågen har stannat på 90kg och jag går inte ner mer! det är så fruktansvärt frustrerande! fick dottern för mer än 6 månader sedan och inte ens med hjälp av amningen går jag ner mer! jag är inte så liberal med min lchf som jag var när jag var gravid! ett exempel på vad jag äter under dagen är:

frukost: 2 stekta ägg en mugg kaffe med grädde

lunch: caesar sallad med dressing (inte alltid jag äter lunch)

middag: grönsaker/sallad, en bit kött, gräddsås/bea/kryddsmör

kvällsmys: grön och gul paprika, gurka med cremefraiche dip. eller lite salami, skinka eller andra charkuterier

är jag helt fel ute? vill gärna ha lite tips och råd!

kanske inte har placerat tråden på rätt ställe, hoppas det inte gör något!

Jag tycker du ska lägga till lite mer fett till varje måltid skippa grönsakerna ett tag och prova dig fram.

kan du ge några tips hur jag ska lägga till mer fett? och en sak jag inte har förstått är hur mer fett skulle hjälpa, jag är definitivt inte rädd för fett, jag förstår bara inte hur det skulle hjälpa! =)

Börja inte springa förrän du tappat mer vikt jag lovar att det du går ner efter amningen. Promenera ist och skippa inga måltider. Det tar tid efter barnafödande. Och jag lovar det går bra ge det tid!

ska inte börja springa förrän jag har fått upp konditionen igen, långa promenader har jag börjat med nu, en var dag i stort sett! ska ge det tid, jag kommer nog alltid att gå på LCHF, min mage klarar inget annat ^^ ! annars så tappar jag bergis allt när jag börjar jobba igen om ett år. :)

kan du ge några tips hur jag ska lägga till mer fett? och en sak jag inte har förstått är hur mer fett skulle hjälpa, jag är definitivt inte rädd för fett, jag förstår bara inte hur det skulle hjälpa! =)

Det du har räknat upp att du äter ser jag nästat inget fett tex frukosten lägg till minst 1 msk fett. Vad är det i cecarsalladen. Jag äter bara grönsaker till ett mål mat om dagen det drar lätt iväg med kolhydrater.

Det du har räknat upp att du äter ser jag nästat inget fett tex frukosten lägg till minst 1 msk fett. Vad är det i cecarsalladen. Jag äter bara grönsaker till ett mål mat om dagen det drar lätt iväg med kolhydrater.

har börjat äta 2 kokta ägg mosade med smör till frukost istället för att se om det hjälper.

caesarsallad är där bacon, kyckling, sallad, parmesan och jag dränker det i hemmalagad dressing (rapsolja är där i dressingen)