Funhun Posted September 6, 2014 Share Posted September 6, 2014 Jag har ätit lchf i 3 snart 4 veckor och har gått ner 6,5kg! Jag väger mig varje dag. Dels för att det är kul att se vad som händer och som en påminnelse på morgonen att "nu jäklar" ? Första veckan gick jag ner 5kg för att nästa vecka gå upp 1,5kg. Sen kan jag stå still i flera dagar för att sen gå ner 2kg på ett dygn. Så det går upp och ner hela tiden. Tycker att jag äter ungefär samma och håller kolhydraterna på iaf under 15g per dag oftast mindre. Någon mer som har varit med om detta fenomen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepp Posted September 6, 2014 Share Posted September 6, 2014 Ja, ju oftare du väger dig ju mer varierar vikten! Vi varierar naturligt något kilo upp o ner på grund av vatten och innehåll i tarmarna. Den variationen är över huvud taget inte intressant.. fettvikten kanske varierar 0,5 kilo per vecka eller månad som mest. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vivi Posted September 6, 2014 Share Posted September 6, 2014 ja väger mig också värje dag, och har konstaterat att tex saltet i kassler och bacon ger några 100g på vågen, så det tyckar jag är bra att veta 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greeneyes66 Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Här varierar det hejvilt! Ibland på minus ibland på plus. Väger mej inte varje dag...håller mej till 1 gg/vecka och ibland mer sällan. Ibland 2 kg ner...1 kg upp...och så 1½ ner occh 2½ upp. Hit och dit...och ändå äter jag rätt "lika". Har märkt att jag alltid gått ner mest i vikt veckan efter menstruation...Men det är nog rätt normalt då kroppen samlar på sig vatten innan menstruation. Men måttbandet är nog mer att lita på har jag insett. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoscha Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Jag använder vågen ungefär som horoskop. Jag kollar varje dag men lägger inte särskilt mycket vikt vid det. Jag kan variera mer än ett kilo upp och ner mellan 2 dagar. Lustigt nog brukar jag alltid vara tyngre efter en fastedag. Det måste vara vätskevikt tror jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Effie Posted September 11, 2014 Share Posted September 11, 2014 Jag väger mig också varje dag ("oäten och nyskiten", som någon på kolhydrater.ifokus en gång så poetiskt formulerade det), och konstaterar vikten, ungefär som stoscha, utan att bry mig särskilt. Jag registrerar i ett Excel-ark, för att se trenden. Vikten kan vara på hektot samma flera dagar i rad. Det händer att tre kilo försvinner på en vecka (fast ganska sällan) eller 1,5 kg på en dag. Oftast varierar den något eller några hekto upp eller ner. Trenden? 10 kg mindre än i april. Sedan midsommar har inte mycket hänt; något kilo. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts