Funhun

Psoriasis, rosacea och andra hudproblem

Recommended Posts

Halloj! Jag har ätit lchf under några veckor nu och överraskad över att jag inte har haft något utbrott av rosacea. Jag har inte haft något skov av min pustulosis under fötterna. Det brukar komma nya blåsor varannan dag annars. Och fläcken med psoriasis är borta! Kan knappt tro att det är sant! Är det någon annan med hudsjukdomar som upplevt förändring? Håller tummar och tår för att det inte bara är en tillfällig förbättring!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Många vittnar om stora förbättringar i olika hudåkommor på LCHF.

Själv blev jag helt besvärsfri i hemskt eländiga handeksem för många år sedan på enbart Glutenfri kost, och överhuvud taget bättre i huden  med LCHF några år senare.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min rosacae i ansiktet försvann snabbt efter att jag hade börjat med LCHF. Dessutom försvann mina ledproblem som gjorde att jag hade smärtor i knän, höftleder, fotleder, nacke, axlar, armbågar, mm som jag upplevde som värre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En stor fördel med LCHF är att man blir glutenfri. Glutenprodukter orsakar en stor mängd hälsoproblem bla hudproblem som du nämner. Jag blev av med min handeksem och mina kruttorra ben. Nu är jag len som en bebis i huden. Fuskade en period med bröd i liten mängd och fick tillbaka mina hudproblem, fick väldigt märkliga smärtor i leder bla fingerlederna och stora magproblem. Nu är det noll gluten för mig, aldrig mer. Läs mer om hudproblem och andra problem och gluten i boken Brödberoende, William Davis.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har också kraftigt förbättrat min psoriasis.

Den är inte helt borta men alla småprickar jag haft försvann och bara de större fläckarna är kvar, men de håller på att gå bort de med.

Jag har slutat med kortisonsalva och nu kör jag bara med feta salvor jag gör själv på bra fett (salvorna är ätbara) och så har jag antingen salt i salvan eller saltvatten på. Men förbättringen kom när jag ändrade på maten.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mitt eksem försvann och Rosacean blir bättre (efter slarv i våras och användandet av solskyddsfaktor så blossade den i somras). Finnar blir också färre och huden får en annan lyster.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg