Jump to content

Gratis kolesterolsänkande paket från Becel

jiim

Recommended Posts

Ojdå, vad beställde jag nu hem :)
Kolesterolsänkande paket från Becel :D helt gratis

Paketet innehöll:

• recepthäfte 
  • två rabattkuponger á 10kr på smö... Margarin.
  • Två kolesterolpaket att ge bort, säg till om ni vill ha ;)
  • Guide till kolesterol
  • Guide till livsmedel (smör och feta köttbittar är dåååligt "ät sällan", står det)
  • FETTSNURRAN :D Jäklar vad ball den är  du kan se hur mycket livsfarligt mättat fett det är I olika livsmedel. Fetaost är jättedåligt tycker den. 

Känner att min ironi flödar överstyr :)

post-7650-0-63622400-1410346198_thumb.jpg

post-7650-0-35232900-1410346207_thumb.jpg

post-7650-0-16279200-1410346216_thumb.jpg

post-7650-0-08179900-1410346223_thumb.jpg

• Like 4

Hahaha - ja jag kunde inte låta bli att beställa detta också. Snacka om att sprida skrämselpropaganda.Fettsnurra som varnar för mättat fett. m.m.

Några favoritcitat:

• "Visste du att en generös portion Becel pro-active margarin på tex potatis eller bröd är bättre för hjärtat jämfört med att inte äta margarin alls?" (Really??)
  • "Experter rekommenderar att byta ut livsmedel med en hög halt mättat fett mot livsmedel med en hög halt omättat fett, såväl enkel- som fleromättat" ("Experter"... jojo)
  • "Den man tycker om är man rädd om" (dvs rekommendera dem Becel!) (Jag skulle inte rekommendera Becel ens till dem jag INTE tycker om...)
  • "Vetenskapligt bevisat" står det stämplat på flera ställen... (Jo, men kanske dags att uppdatera kunskapen - det var vetenskapligt bevisat en gång i tiden att jorden var platt också.)
  • "Mättat fett från smör och fett kött kan höja det "dåliga" LDL kolesterolet" (Jasså?  har de inte blandat ihop HDL och LDL här?)

Det sorgliga är ju att många tror på detta och är övertygade om att de verkligen gör något bra för sin hälsa, medan det i själva verket kanske blir precis tvärtom...

• Like 3

Nä...vad var loppan???

Loppan var ett fyrkantigt pappersark som man vek först åt ena hållet och sen åt andra, sen målade man varje fyrkant i en färg och skrev påståenden på insidan av varje fyrkant.

Man fick säga ett nummer, och sedan en färg, och sedan stod där en kommentar som var med sanning föga troligt :)

• Like 5

Loppan var ett fyrkantigt pappaersark som man vek först åt ena hållet och sen åt andra, sen målade man varje fyrkant i en färg och skrev påståenden på insidan av varje fyrkant.

Man fick säga ett nummer, och sedan en färg, och sedan stod där en kommentar som var med sanning föga troligt :)

Ja då minns jag ...men hette det verkligen Loppan?  :)

• 2 weeks later...

Nu såg jag en rolig koppling. Becels mest potenta kraftfulla produkter, som enligt kliniska studier aktivt sänker kolesterolvärdet, heter Becel pro-activ och deras hemsida är http://www.becel.se/proactiv/

Men Proactiv är några andra skojare som gör reklam på TV för ansiktsvatten som skall ge alla en perfekt persikohy! https://www.proactiv.se/

• Like 1

Nu såg jag en rolig koppling. Becels mest potenta kraftfulla produkter, som enligt kliniska studier aktivt sänker kolesterolvärdet, heter Becel pro-activ och deras hemsida är http://www.becel.se/proactiv/

Men Proactiv är några andra skojare som gör reklam på TV för ansiktsvatten som skall ge alla en perfekt persikohy! https://www.proactiv.se/

Ja, mycket går att sälja med mördande reklam (vilket Becel är) :(

Off Topic detta, men Pro Active kan faktiskt funka i USA, på grund av att de har som aktiv beståndsdel Basiron (Benzoyl peroxid), vilket inte är godkänt i Europa i Pro Active, där man använder Acetylcalicylsyra som aktiv beståndsdel. Det gäller att läsa innehållsförteckningarna, och jämföra.

För att bekämpa Acne i Sverige, gör man bäst i att köpa Basiron på Apoteket och strunta i Pro Active :o

Gäller nog allt som kallar sig Pro Active :P

• Like 1