jiim Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Ojdå, vad beställde jag nu hem Kolesterolsänkande paket från Becel helt gratis Paketet innehöll: recepthäfte två rabattkuponger á 10kr på smö... Margarin. Två kolesterolpaket att ge bort, säg till om ni vill ha Guide till kolesterol Guide till livsmedel (smör och feta köttbittar är dåååligt "ät sällan", står det) FETTSNURRAN Jäklar vad ball den är du kan se hur mycket livsfarligt mättat fett det är I olika livsmedel. Fetaost är jättedåligt tycker den. Känner att min ironi flödar överstyr 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lipofil Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Jag tar gärna ett av dina kolesterpaket, känner att jag skulle behöva lite mer kolesterol ... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted September 10, 2014 Author Share Posted September 10, 2014 Jag tar gärna ett av dina kolesterpaket, känner att jag skulle behöva lite mer kolesterol ... Du kan beställa här http://www.becel.se/proactiv/informationspaket_om_kolesterolsankning/default.aspx Glöm inte kryssa i rutan för nyhetsbrev för tips hur du sänker (eller höjer? ) ditt kolesterol YTTERLIGARE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bosse50 Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Nu är dom allt lite desperata, går det ine att sälja så får man sänka bort siten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders A Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Hahaha - ja jag kunde inte låta bli att beställa detta också. Snacka om att sprida skrämselpropaganda.Fettsnurra som varnar för mättat fett. m.m. Några favoritcitat: "Visste du att en generös portion Becel pro-active margarin på tex potatis eller bröd är bättre för hjärtat jämfört med att inte äta margarin alls?" (Really??) "Experter rekommenderar att byta ut livsmedel med en hög halt mättat fett mot livsmedel med en hög halt omättat fett, såväl enkel- som fleromättat" ("Experter"... jojo) "Den man tycker om är man rädd om" (dvs rekommendera dem Becel!) (Jag skulle inte rekommendera Becel ens till dem jag INTE tycker om...) "Vetenskapligt bevisat" står det stämplat på flera ställen... (Jo, men kanske dags att uppdatera kunskapen - det var vetenskapligt bevisat en gång i tiden att jorden var platt också.) "Mättat fett från smör och fett kött kan höja det "dåliga" LDL kolesterolet" (Jasså? har de inte blandat ihop HDL och LDL här?) Det sorgliga är ju att många tror på detta och är övertygade om att de verkligen gör något bra för sin hälsa, medan det i själva verket kanske blir precis tvärtom... 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted September 10, 2014 Author Share Posted September 10, 2014 Braaa bara beställ. Det lär ju inte vara gratis för dem att skicka ut sina paket Fettsnurran har numera blivit mitt verktyg när jag väljer livsmedel. Har den med mig i affären när jag handlar och snurrar frenetiskt! 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Det påminner om LOPPAN, kommer ni ihåg den? från lågstadiet? sanningshalten verkar vara lika stor 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Det påminner om LOPPAN, kommer ni ihåg den? från lågstadiet? sanningshalten verkar vara lika stor Nä...vad var loppan??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 "Mättat fett från smör och fett kött kan höja det "dåliga" LDL kolesterolet" (Jasså? har de inte blandat ihop HDL och LDL här?) Näää...just detta är nog sant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Nä...vad var loppan??? Loppan var ett fyrkantigt pappersark som man vek först åt ena hållet och sen åt andra, sen målade man varje fyrkant i en färg och skrev påståenden på insidan av varje fyrkant. Man fick säga ett nummer, och sedan en färg, och sedan stod där en kommentar som var med sanning föga troligt 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Näää...just detta är nog sant. Mättat fett verkar ofta höja både LDL och HDL. Samt sänka TG... inte så dumt 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Mättat fett ...höja ... HDL. Samt sänka TG... Men de fåniga och oviktiga detaljerna behöver ju inte Becel berätta. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Loppan var ett fyrkantigt pappaersark som man vek först åt ena hållet och sen åt andra, sen målade man varje fyrkant i en färg och skrev påståenden på insidan av varje fyrkant. Man fick säga ett nummer, och sedan en färg, och sedan stod där en kommentar som var med sanning föga troligt Ja då minns jag ...men hette det verkligen Loppan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Tror ni att vi tillsammans kan ruinera Unilever genom att lägga en massorder på fett-snurror? *suck* ...alla stackare som går på skiten... 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Det påminner om LOPPAN, kommer ni ihåg den? från lågstadiet? sanningshalten verkar vara lika stor Åh, ljuva barndomsminnen... 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KataM Posted September 10, 2014 Share Posted September 10, 2014 Skulle bra gärna vilja veta om de som tar fram margariner själva äter eländet, eller om de skrattar hela vägen till banken och sedan går iväg och köper smör. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ɐuuɐ Posted September 11, 2014 Share Posted September 11, 2014 "Ät ibland: pommes frites, glass, konserverad frukt" Ät sällan: feta köttbitar, grekisk yoghurt" Hå hå ja ja... 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jiim Posted September 11, 2014 Author Share Posted September 11, 2014 Rostad vit smörgås med Becel ser ju störtbra ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Haha, nu har jag fått leverans. Jag fick ingen fettsnurra, skall jag reklamera? Och så fick man ett par lappar där man kan fylla i namn och adress på personer som man vill göra en tjänst. Vilka skall jag göra lyckliga, Åkesson och Fridolin kanske? 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Nu såg jag en rolig koppling. Becels mest potenta kraftfulla produkter, som enligt kliniska studier aktivt sänker kolesterolvärdet, heter Becel pro-activ och deras hemsida är http://www.becel.se/proactiv/ Men Proactiv är några andra skojare som gör reklam på TV för ansiktsvatten som skall ge alla en perfekt persikohy! https://www.proactiv.se/ 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Nu såg jag en rolig koppling. Becels mest potenta kraftfulla produkter, som enligt kliniska studier aktivt sänker kolesterolvärdet, heter Becel pro-activ och deras hemsida är http://www.becel.se/proactiv/ Men Proactiv är några andra skojare som gör reklam på TV för ansiktsvatten som skall ge alla en perfekt persikohy! https://www.proactiv.se/ Ja, mycket går att sälja med mördande reklam (vilket Becel är) Off Topic detta, men Pro Active kan faktiskt funka i USA, på grund av att de har som aktiv beståndsdel Basiron (Benzoyl peroxid), vilket inte är godkänt i Europa i Pro Active, där man använder Acetylcalicylsyra som aktiv beståndsdel. Det gäller att läsa innehållsförteckningarna, och jämföra. För att bekämpa Acne i Sverige, gör man bäst i att köpa Basiron på Apoteket och strunta i Pro Active Gäller nog allt som kallar sig Pro Active 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stroker49 Posted September 23, 2014 Share Posted September 23, 2014 Jag skrev till Unilever och uttryckte min besvikelse över att jag inte fått någon fettsnurra. Idag fick jag svar, de skall skicka en sådan till mig. Hahaha! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts