lovans95 Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 Hej! Jag är en universitetsstudent som nyss har börjat mitt utbildning. Jag läser på distans men har inneveckor regelbundet och bor alltså borta i en vecka i sträck varje gång. Jag började med LCHF innan skolstarten och det funkade super, men veckan nere på skolan förstörde allting eftersom jah inte hade tillgång till något kylskåp. Hur ska jag kunna äta LCHF när jag är nere på skolan, utan att ruinera mig? Är ju en student med begränsade tillgångar... Tacksam för svar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurdur Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 Omelett kan ätas "oavsett temperatur" (kall/varm). Gör olika fyllningar, rulla eller vik ihop. Mitt bästa praktiska tips för "utflykter". Lägg i frysen, inlindad i folie, och låt ligga en timme eller två före du drar hemifrån. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limp Posted September 12, 2014 Share Posted September 12, 2014 Har man råd och äta "sockerprodukter", har man också råd att äta LCHF. Dessutom får man pengar över, ty lågkolhdratkost är billigare mat. Det går hur bra som helst att äta kall mat dag in och dag ut. Lika mättande som varm dito dessutom. Jag äter så halva veckorna eftersom jag reser mycket. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...