Popular Post Dietisten Posted September 15, 2014 Popular Post Share Posted September 15, 2014 Hej! Jag arbetar som legitimerad dietist på Telge Rehab i Södertälje (http://www2.praktikertjanst.se/10/Telge-rehab/) Jag jobbar med alla möjliga olika diagnoser men mest med fetma och diabetes. Jag är positiv till lågkolhydratkost och har den som utgångspunkt när jag ger kostråd till patienter med övervikt och/eller diabetes främst. På så sätt får man snabbt synliga, mät och hållbara resultat. Hos mig kan man söka utan remiss, frikort gäller och utan frikort kostar besöket 100kr. Jag vill egentligen inte göra ett reklamliknande inlägg utan jag vill visa att det sakta men säkert blir fler och fler dietister som är öppna till lågkolhydratkost runt om i landet. Hos mig kan ni komma utan att vara oroliga för att bli uppläxade eller ifrågasatta. Jag lyssnar på er och tillsammans gör vi de kostförändringar som krävs för att du ska gå ner i vikt, sänka och stabilisera ditt blodsocker och helt enkelt må bättre Om det här inlägget strider mot några forumregler så förstår jag givetvis om ni måste ta bort det. 19 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rin Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Vad roligt! Jag hoppas att ditt inlägg får vara kvar, för attans vad det behövs dietister som förstår! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Granelli Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Om det här inlägget strider mot några forumregler så förstår jag givetvis om ni måste ta bort det. Egentligen tillåter vi inte reklam på forumet, men detta har stort allmänintresse för alla oss som kämpar för lågkolhydratkost som ett led i behandling av diabetes, så vi låter tråden och posten vara kvar. Välkommen till forumet förresten 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EVS Posted September 15, 2014 Share Posted September 15, 2014 Hoppas på att fler vettiga dietister fyller på i denna tråden! (Helst om det finns någon betydligt längre norrut...) 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glen Åkesson Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Kul. Låt stå! Så att säga. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Nilsson Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 LCHF är bra för många olika "sjukdomar", se Kostdoktorns lista här på forumet: Hälsoeffekter av LCHF 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Syster Posted September 16, 2014 Share Posted September 16, 2014 Jag tycker att det Bengt Nilsson skriver i inlägget ovan är mycket viktigt att poängtera, och att veta för både dietister, läkare och sjuksköterskor 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Kanske på något sätt en avdelning för "vettig vårdpersonal"? Kanske likt "lchf i min stad"? - 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Y62 Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Kanske på något sätt en avdelning för "vettig vårdpersonal"? Kanske likt "lchf i min stad"? - Mycket bra ide. Där skulle man också kunna lista alla som är kostrådgivare från Jonas skola. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Annika Rane Posted September 20, 2014 Share Posted September 20, 2014 Kanske på något sätt en avdelning för "vettig vårdpersonal"? Kanske likt "lchf i min stad"? - Absolut, men det måste ju vara en avdelning där "vårdpersonalen" själv väljer att vara med. En lista med kostrådgivare vore väl toppen att ha med där, Y62! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dietisten Posted September 22, 2014 Author Share Posted September 22, 2014 Jag håller med om att det skulle vara väldigt bra med en avdelning för vårdpersonal. Då blir det även lättare som vårdpersonal att komma i kontakt med andra vårdgivare som jobbar med ett lågkolhydratperspektiv. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts